Forum > Färdiga produktioner

Dividend & Marre - I skyddsrummets mörker

<< < (4/6) > >>

Plinka:
Ja nog har du jobbat mycket med denna sen min senaste lyssning! Det är riktig njutning att lyssna nu, och den känns väldigt komplett och färdig. Håller med föregående författare också! (P.s. det är skönt att du har lite "depp" i dig så att vi får hänga i det här vemodet, som jag älskar så!)

Dividend:
Okej. Maria har lagt sång på den här månadsgamla visan. Texten skrevs av Sam Carlqvist.

Ge oss era konstruktiva råd! :)

-------------------------------------------------

--- Citat från: Asti skrivet 22.09.2015, 14:20:44 ---Vemodigt, vackert och skönt avkopplande!
Fint arr. Blev väl ungefär som jag tänkte mig när jag hörde första versionen.
Gillar framför allt variationerna i tempo och dynamik i framförandet.
Ser fram emot att höra sång till detta!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack! Nu finns det sång :)

--- Citat från: Marsall skrivet 22.09.2015, 15:38:20 ---Ojj va gott i öronen ..Gifter sig riktigt fint.. Jag gör några till lyss ..måste helt enkelt  :)
Sång påre här blir Gottmos..

--- Slut citat ---

Tack! Nu finns det sång! :)

--- Citat från: 1up skrivet 22.09.2015, 20:15:42 ---Traditionellt i blandning med nyskapande.

Med pizzicaton låter det nära Dexter theme musik.

Uppeggande med verkshöjd. Förläng, förmer, förför oss! ;-)

--- Slut citat ---

Pizzicaton FTW! Tack för lyssning... :)

--- Citat från: Plinka skrivet 23.09.2015, 14:02:35 ---Ja nog har du jobbat mycket med denna sen min senaste lyssning! Det är riktig njutning att lyssna nu, och den känns väldigt komplett och färdig. Håller med föregående författare också! (P.s. det är skönt att du har lite "depp" i dig så att vi får hänga i det här vemodet, som jag älskar så!)

--- Slut citat ---

Tack! På mer än ett sätt. Nu finns det sång också! :)

-------------------------

NY VERSION I TRÅDHUVUDET!

Marruschkka:
Ok, Per ville ha sång på detta stycke. Jättetung text.

Det här stycket krävde sin man/kvinna. Ömsom jättedjupa toner , sen upp i det nästan blå, och kanske man skulle haft två olika röster här, en man och en kvinna? Men nu valde jag att ta tjuren vid hornen och fixa bägge.

Resultatet avgör ni kära lyssnare :wub:

/Marre

Dividend:
NY VERSION!

Jag bad Sam Carlqvist skriva en dikt (som rimmade) som jag sedan tonsatte. Han har gett ut två diktsamlingar (populära).
Det här är resultatet och ska läggas upp på många andra ställen förutom KR.
Maria sjunger ömsom djupt, högt och rakt igenom underbart. Texten kan uppfattas som pretto (nobelpristagar-lyrik :D ) men vem bryr sig. Vi gillar det och Sam. :)

Jag har mixat om visan och rättat någon falsk not här och var. Känns färdigt. Vad tycker ni?

Asti:
Det låter mycket bättre nu! Marre gör en stark insats i en otroligt
svårsjungen låt, full med tvära kast i melodin. Kanske aningen mycket reverb på sången..?
Mixen är annars bra och det orkestrala väldigt snyggt arrat.
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion