Forum > Färdiga produktioner
Asti - One blink is a lifetime (med körer, klar!)
Asti:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 08.09.2015, 14:33:09 ---Bra låt! Jo jag tycker att de akustiska gitarrerna ska upp ett ganska rejält snäpp. Dom passar som handen i handsken på den här, speciellt i verserna. Sen är nog sången ett litet snäpp för hög men det är väldigt bra sjunget! Lite "basigare" bas vill jag också önska. :)
Följer denna! /Fuzz
--- Slut citat ---
Ska se om jag kan få ackegurorna lite tydligare! Ja, sången ska nog sänkas en aning i åtminstone refrängen...
Basen måste bli tydligare, det är jag medveten om! Tack för din feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 08.09.2015, 15:01:09 ---Väldigt fint tycker jag! Upplever inte problem med mixen mer än att jag saknar bas. Och mina lurar jag har nu brukar leverera mycket bas normalt vid lyssning. Association Golden Earring.
Steelen är lagom enkel och repetitiv, suverän vill jag påstå!
--- Slut citat ---
Basen ska förtydligas, som sagt. Steelen behöver justeras styrkemässigt.
Kul att den gillas! Tack för din feedback!
/Asti
Marsall:
skön T. Pettydoftande Astidänga :) Man diggnickar med skallen rakt genom hela låten ..steelen e som skönast i avslutet på låten där gör den finfint .. kanske för mer variation att den kommer in senare i låten än nu .Typ vid 103 eller nåt .. Sången är väl liite hög i reffen ..o groova till basen mer som du swäger så blir det risk för linimentsmörjning i min nacke..
tf/ Nacksvingare "
Bribedant:
--- Citat från: Asti skrivet 08.09.2015, 12:53:53 ---Har använt Elixir-strängar till min akustiska Martin en längre tid, men fick häromveckan
tips på att använda Martins Lifespan SP strängar.
--- Slut citat ---
Förutom att det som vanligt är en väldigt öronvänlig prod på den här trudilutten (du har gjort skarpare) så håller jag med posterna ovan om ev små justeringar.
Nyfiken på vad du tyckte om nya strängarna. Vad skiljer dem från elixir setet?
Asti:
--- Citat från: Marsall skrivet 08.09.2015, 19:01:34 ---skön T. Pettydoftande Astidänga :) Man diggnickar med skallen rakt genom hela låten ..steelen e som skönast i avslutet på låten där gör den finfint .. kanske för mer variation att den kommer in senare i låten än nu .Typ vid 103 eller nåt .. Sången är väl liite hög i reffen ..o groova till basen mer som du swäger så blir det risk för linimentsmörjning i min nacke..
tf/ Nacksvingare "
--- Slut citat ---
Du har nog rätt! Petty gjorde väl nån "Learning to fly", som jag kan tänka mig min låt påminner om,
åtminstone vad gäller ackordföljden i verserna. Ja, skulle kunna väntat med steelen en bit in i låten,
men ville ha med den i introt och då var den ju redan igång när versen börjar. :)
Du har också rätt vad gäller sång och bas! Ska åtgärdas! Tack för feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida