Forum > Färdiga produktioner

Asti - One blink is a lifetime (med körer, klar!)

<< < (7/10) > >>

Asti:

--- Citat från: MOMA skrivet 14.09.2015, 18:09:43 ---Så kommer här en fundering från en text-fixerad nisse. Den första pop-verisonen gör texten bättre rättvisa,  det känns som den är författad utifrån en medveten rytm och gör sig väldigt bra i ett komplett komp där gunget stöder rimmen och intonationen.
Känner undertecknad då alltså. typ.
Som vanligt när Mr Asti dyker upp så är det genuin kvalitet, så egentligen är det kanske en smaksak, men för den som har lust kan man lyssna på verserna och känna efter hur textraderna sitter i den första versionen. Sedan är det faktiskt jäkligt kul att strippa en låt ibland, bara för att få andra element att kliva fram.
Fnula på!
MOMA

--- Slut citat ---
Jo, den färdiga versionen är den överst i tråden, precis som du känner!
Hade en annan version där tidigare som var mer akustisk och även innehöll steelguitar,
men jag tycker nog att den nya versionen är bättre, har lite mer tyngd och attityd.
Den strippade versionen överst på sida 2 är egentligen bara upplagd för
att bättre kunna höra hur den nysträngade akustiska gitarren låter!  :)
Tack för din feedback!
/Asti t.f. strippa

Plinka:
Den passar fint i denna kostymen, och ger rätt feeling! Kanske dämpa sångreverbet något?

Asti:

--- Citat från: Plinka skrivet 17.09.2015, 13:10:04 ---Den passar fint i denna kostymen, och ger rätt feeling! Kanske dämpa sångreverbet något?

--- Slut citat ---
Skönt att du tycker det Plinka!
Jo, låten riktigt dryper av reverb.  :)
Tack för feedback!
/Asti t.f. reverbmissbrukare  B)

Eddi:
Javisst den här versionen tilltalade mig MYCKET bättre när man slapp steelen. Tankarna nu går åt Roy Orbinson och det hemliga bandet. Den här är minst lika bra som deras - bra gitarrspel som limmar ihop det hela :D

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 17.09.2015, 22:22:31 ---Javisst den här versionen tilltalade mig MYCKET bättre när man slapp steelen. Tankarna nu går åt Roy Orbinson och det hemliga bandet. Den här är minst lika bra som deras - bra gitarrspel som limmar ihop det hela :D

--- Slut citat ---
Jo, att ersätta steelen med de här elgitarrerna var nog ett bra drag, tror jag.
Och givetvis är man minst lika bra som Orbison, Petty, Dylan & co!  :D
Tack för din feedback!
/Asti t.f. Travelling Vetlandabo

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion