Forum > Färdiga produktioner
Asti - One blink is a lifetime (med körer, klar!)
Asti:
--- Citat från: Bribedant skrivet 08.09.2015, 20:02:34 ---
--- Citat från: Asti skrivet 08.09.2015, 12:53:53 ---Har använt Elixir-strängar till min akustiska Martin en längre tid, men fick häromveckan
tips på att använda Martins Lifespan SP strängar.
--- Slut citat ---
Förutom att det som vanligt är en väldigt öronvänlig prod på den här trudilutten (du har gjort skarpare) så håller jag med posterna ovan om ev små justeringar.
Nyfiken på vad du tyckte om nya strängarna. Vad skiljer dem från elixir setet?
--- Slut citat ---
Vet inte om du menar att jag gjort skarpare prod eller trudilutt? :)
Låten är ju inget märkvärdig i sig och prodden/mixen behöver lite fix, det är riktigt.
Har väl inte utvärderat strängarna riktigt än, men dom låter krispigt och fint tycker jag.
Elixir-strängarna håller ju länge, men var rätt rassliga i början när dom var nya.
Lifespan-strängarna behövde inte spelas in så länge, utan lät bra ganska snabbt.
vi får se hur länge dom håller....
När jag köpte gitarren satt det en annan, billigare typ Martin-strängar på och dom lät sämre än Elixir.
Tack för din feedback!
/Asti
Bribedant:
Proddilutten håller din vanliga höga kvalitutt men trudilutten mindes jag inte mycket av när den var slutt.
Gurano:
Har inte läst tidigare inlägg men så här tänker jag. Får lite Tom Petty-vibbar å det kan vara bra. Tycker dock inte om slideguran tyvärr - är lite allergisk mot sådant - den används lite för mycket i låten.
Hade låten varit med på en platta så är detta en transportlåt om du förstår vad jag menar.
/Gurano
Eddi:
Det blir för mycket cowboy här steelen dränker låten, kunde ana en bra text i övrigt men som sagt för mycket Texas för min smak.
Asti:
Bribedant - OK, då förstår jag! :)
Gurano - Slide/steel ger ju country-vibbar, vilket jag tror är ett rött skynke för många.
Själv gillar jag country som inte blir för sliskig och hoppas jag inte hamnat i den fallgropen. :D
Låten är inget som sticker ut, det kan jag hålla med om. Mest ett strängtest. :)
Eddi - OK, du tycker det här är för mycket countrymusik. Steelen är jag däremot rätt nöjd med.
Ska bara justera nivåerna på den. Jag tror du ska nöja dig med att bara ha anat texten. :)
Tror inte jag vill lägga upp den. Mestadels hopkrafsade schabloner.
Tack för era kommentarer!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida