Forum > Färdiga produktioner

Asti - One blink is a lifetime (med körer, klar!)

(1/10) > >>

Asti:
Edit 2015-10-01: La på lite körer....bättre/sämre?
Edit 2015-09-13: Tänkte pröva en lite "popigare" version med mer elgitarrer och utan steel (tänkte på dig Eddi  :)).
                          Har lagt in två nya elgitarrer ca 50% utpanorerade åt varsitt håll, höjt det
                          akustiska kompet, spelat in en ny elbas, samt höjt reverbet lite överlag.
                          Funkar detta bättre? Hörs basen tillräckligt?
Edit 2015-09-09: Har justerat nivåerna på steelen, sänkt sången en aning i refrängen,
                          samt höjt basen och de två akustiska plocken på vardera sidan. Bättre?
                          Har lagt en strippad, akustisk version överst på nästa sida utifall någon
                          vill höra bättre hur de nya strängarna låter.  :)
Har använt Elixir-strängar till min akustiska Martin en längre tid, men fick häromveckan
tips på att använda Martins Lifespan SP strängar. Så efter omsträngning vaknade
inspelningslusten till liv igen och det var meningen att det skulle bli ett enkelt, akustiskt arr... :rolleyes:
Det blev i stället en lite poppig(?), enkel låt med en dyster text som inte ska analyseras närmre... :)
Hoppas ändå de akustiska inslagen hörs. Ett plock till vänster och ett till höger, samt ett komp ganska centralt.
Funkar arret? Saknas en bakgrundskör? Är nivåerna OK? Är låten tråkig? Funkar gitarrsolona?

Titel: One blink is a lifetime
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:12
År: 2015

Jambrains:
Några snabba, spontana kommentarer:
Överlag låter allt mycket bra
Sången kanske är liiiite hög?
Det känns som det är lite slagsida åt de övre frekvenserna, vet inte riktigt om det är mixen eller själva instrumenteringen som gör det. Saknas lite botten hur som helst (tycker jag då). Kanske även därför som sången känns lite hög så kanske inte en fråga om nivå utan frekvenser?
Sliden sticker iväg lite väl högt på några ställen men oftast ligger den bra. Lite automationspill där kanske?
Men det är egentligen småtjafs, riktigt snygg och bra låt (och som vanlig mycket bra sång tycker jag)

Asti:

--- Citat från: Jambrains skrivet 08.09.2015, 13:21:45 ---Några snabba, spontana kommentarer:
Överlag låter allt mycket bra
Sången kanske är liiiite hög?
Det känns som det är lite slagsida åt de övre frekvenserna, vet inte riktigt om det är mixen eller själva instrumenteringen som gör det. Saknas lite botten hur som helst (tycker jag då). Kanske även därför som sången känns lite hög så kanske inte en fråga om nivå utan frekvenser?
Sliden sticker iväg lite väl högt på några ställen men oftast ligger den bra. Lite automationspill där kanske?
Men det är egentligen småtjafs, riktigt snygg och bra låt (och som vanlig mycket bra sång tycker jag)

--- Slut citat ---
Tror att elbasen är lite för svag... Funderade också på om sången var lite för stark...
Bra att du nämnde sliden/steel:en! Har glömt att justera nivåerna på den!  :)
Roligt att du tycker det låter bra! Tack för snabb feedback!
/Asti

Fuzzbub:
Bra låt! Jo jag tycker att de akustiska gitarrerna ska upp ett ganska rejält snäpp. Dom passar som handen i handsken på den här, speciellt i verserna.   Sen är nog sången ett litet snäpp för hög men det är väldigt bra sjunget!   Lite "basigare" bas vill jag också önska.  :)   

Följer denna!   /Fuzz

MaxB:
Väldigt fint tycker jag! Upplever inte problem med mixen mer än att jag saknar bas. Och mina lurar jag har nu brukar leverera mycket bas normalt vid lyssning. Association Golden Earring.

Steelen är lagom enkel och repetitiv, suverän vill jag påstå!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion