Kontrollrummet

Clemens-The mirror can lie

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skitsnygg låt och grym sång, som vanligt!
Fick feeling för denna, lite gitarr här och var kanske kan höja den ännu mer. =)
Med vänlig hälsning / Jonas

Men vad kul! :D Hör av mig när saker är på plats! Blir faktiskt tredje låten du lägger gitarr på i så fall, börjar bli en vana!  :wub:


Utloggad Jambrains

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 67
    • Visa profil
Snyggt på alla sätt och vis men också lite intetsägande. Fast jag har å andra sidan aldrig fastnat för instrumentalmusik utav något slag (utom då Yngwies första soloplatta) så den kommentaren ska man nog ta med en nypa salt. Solitt och kompetent men inte min kopp te kan man väl sammanfatta,


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Väldigt Vangelis av 90-talssnitt. Skön lyssning. Sång på det här? Kanske men inte nödvändigt. Fina synthar. Vad använder du för plugg/ar?

Skön avslappningsmusik, men litet intetsägande skulle det nog bli om man lyssnade fler än 4 ggr eller så (Ingen kritik, smaken är delad.)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Nej, men nu får jag väl hojta till!
Mycket sägs om soundet, syntarna, feelingen – och visst det är ju kanon alltihop!

Men, jag tycker att melodin är mer än soundet, om så bara på ett ensamt piano, så har den en figur som går från första vändan till den andra med en progression som med det nya uppbackande ackordet gör den synnerligen elegant (och emotionellt stark!)

Ibland hör man stycken som man funderar på hur de skulle låta "naked/unplugged" - det här är ett sådant. I en kostym som Benny Anderssons skulle den här ta för sig, och det ordentligt :D

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Men OJ så bra det blev med sången! Vilken otroligt fin melodi och inte minst timbre! Tänkte skriva "att det låter som...." men kom inte på någon - element av Jose Gonzales, Johnny Logan och James Blunt möjligen... Ruggigt bra hur som helst!!

Kändes liksom "färdigt" direkt med sången!! Skulle bli superhit direkt om det var till en romantisk scen i någon feel-good-film!

Fantastiskt kul att du gillar melodin och framförallt timbern på rösten, och extra kul att du inte kommer på nån det låter likt. Det är väl alla musikers/sångares mål att ha ett eget sound och inte låta som nån annan.

Artisterna du nämner har jag hört talas om men inget jag aktivt lyssnat på  :)

Att få göra melodier till Clemens musikaliska landskap är en dröm, och det är sjukt kul att han e igång igen  :wub:


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Artisterna du nämner har jag hört talas om men inget jag aktivt lyssnat på  :)

Jose Gonzales tycker jag du ska lyssna in dig på! Logan och  Blunt gör väl inte så kul musik, men har fin timbre.

Clemens musik är superfin, men när jag hörde versionen med din röst - det var ett riktigt  :blink: WTF-moment  :P


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Snyggt på alla sätt och vis men också lite intetsägande. Fast jag har å andra sidan aldrig fastnat för instrumentalmusik utav något slag (utom då Yngwies första soloplatta) så den kommentaren ska man nog ta med en nypa salt. Solitt och kompetent men inte min kopp te kan man väl sammanfatta,

Ok! Tack för lyssning!  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Väldigt Vangelis av 90-talssnitt. Skön lyssning. Sång på det här? Kanske men inte nödvändigt. Fina synthar. Vad använder du för plugg/ar?

Skön avslappningsmusik, men litet intetsägande skulle det nog bli om man lyssnade fler än 4 ggr eller så (Ingen kritik, smaken är delad.)

Du kanske missade jonners sångslinga? Hur som helst så är det ett utkast så det kommer mer, bland annat ett slut  :D Pluggar är omni, predator, Stylus RMX , Trilian, Komplete, Gold komplete,


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Nej, men nu får jag väl hojta till!
Mycket sägs om soundet, syntarna, feelingen – och visst det är ju kanon alltihop!

Men, jag tycker att melodin är mer än soundet, om så bara på ett ensamt piano, så har den en figur som går från första vändan till den andra med en progression som med det nya uppbackande ackordet gör den synnerligen elegant (och emotionellt stark!)

Ibland hör man stycken som man funderar på hur de skulle låta "naked/unplugged" - det här är ett sådant. I en kostym som Benny Anderssons skulle den här ta för sig, och det ordentligt :D

MOMA

Tackar! Det var grejer det!  :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Artisterna du nämner har jag hört talas om men inget jag aktivt lyssnat på  :)

Jose Gonzales tycker jag du ska lyssna in dig på! Logan och  Blunt gör väl inte så kul musik, men har fin timbre.

Clemens musik är superfin, men när jag hörde versionen med din röst - det var ett riktigt  :blink: WTF-moment  :P

Jag brukar alltid byta kanal på bilradion när Blunt dyker upp, till min dotters stora förtret.  :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Men OJ så bra det blev med sången! Vilken otroligt fin melodi och inte minst timbre! Tänkte skriva "att det låter som...." men kom inte på någon - element av Jose Gonzales, Johnny Logan och James Blunt möjligen... Ruggigt bra hur som helst!!

Kändes liksom "färdigt" direkt med sången!! Skulle bli superhit direkt om det var till en romantisk scen i någon feel-good-film!

Fantastiskt kul att du gillar melodin och framförallt timbern på rösten, och extra kul att du inte kommer på nån det låter likt. Det är väl alla musikers/sångares mål att ha ett eget sound och inte låta som nån annan.

Artisterna du nämner har jag hört talas om men inget jag aktivt lyssnat på  :)

Att få göra melodier till Clemens musikaliska landskap är en dröm, och det är sjukt kul att han e igång igen  :wub:

Det som är sjukt kul är att din röst å melodier funkar så bra med det jag gör, vi verkar vara lite på samma våglängd i de här projekten. Denna får väl bli en c ce'em låt eller?  :)   


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Otroligt vad vackert det blev med Jonnerstones sång på denna  :wub:
Kan du inte lägga den versionen i trådhuvudet, så man slipper leta sig igenom sidorna för att hitta den?  :rolleyes: :)
Plinkar på en låt...


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Otroligt vad vackert det blev med Jonnerstones sång på denna  :wub:
Kan du inte lägga den versionen i trådhuvudet, så man slipper leta sig igenom sidorna för att hitta den?  :rolleyes: :)

What a voice!  :)  Done!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lät bra med J:s sångslinga. PAssar jättebra i ljudbilden.


https://soundcloud.com/user7789882