Kontrollrummet

Clemens-The mirror can lie

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
 LÅTNAMN:             The mirror can lie
 ARTIST/GRUPP:      C
 GENRE:                 Ambient Electronica
 LÅTLÄNGD:            2:24
 KOMPOSITÖR:        C
 PRODUCENT:         C
 INSPELNINGSÅR:     2015
 FORMAT:               mp3


Inga stora planer, bara kul att göra lite musik! :)

Sångslinga av Jonnerstone

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/mirror_voxtest.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 20.09.2015, 08:48:40 by Clemens »


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fina harmoniföljder och sköna klanger som vanligt från ditt håll!
Är dock inte så förtjust i den "spretiga" synthen som kommer in vid 31 sek ungefär.
Den förstör den vackra, lugna stämningen.  :)
Likaså cymbal/hihat-ljudet som kommer efter ca 1 minut. Hade hellre hört det i halvtakt,
nu blir det lite för mycket "på" i mitt tycke....
Underbart fina avsnitt vid 1.17-1.22 och 1.47-1.52. Mer!!  :D
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Underbart fint! :)  Jag hör inget som jag tycker skulle vara annorlunda!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst välkända harmonier från C men varför ändra på ett vinnande koncept, skönt med basen som kommer in och stökar vid några tillfällen. Bra grund - hör gitarrer och sång nånstans och en lite längre låt. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jätteskön lyssning! Håller med Eddi om att den gott kunde bli längre, och ev gitarr/sång/körer typ. :)
Till skillnad från vad Asti tycker om "den spretiga synthen", så tycker jag att den är jättesnygg, gillar den skarpt, den ger lite dynamik och "frekvensbreddning" så att säga ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Fina harmoniföljder och sköna klanger som vanligt från ditt håll!
Är dock inte så förtjust i den "spretiga" synthen som kommer in vid 31 sek ungefär.
Den förstör den vackra, lugna stämningen.  :)
Likaså cymbal/hihat-ljudet som kommer efter ca 1 minut. Hade hellre hört det i halvtakt,
nu blir det lite för mycket "på" i mitt tycke....
Underbart fina avsnitt vid 1.17-1.22 och 1.47-1.52. Mer!!  :D
/Asti

Meh..gillar verkligen den spretiga synthen!  :D Ja, man tycker olika och en del tycker mer olika  <_<  Inte alls genomarbetad egentligen, så det finns säker saker som kan ändras, bland annat trummor hh och liknade, kul att du gillar!  Du menar att du vill höra den i halvtakt?  :unsure:     


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Underbart fint! :)  Jag hör inget som jag tycker skulle vara annorlunda!
Tack HasseFx!  :) En snäll kommentar till skillnad mot Asti som alltid skall bråka och klaga på allt som låter!


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Underbart fint! :)  Jag hör inget som jag tycker skulle vara annorlunda!
Tack HasseFx!  :) En snäll kommentar till skillnad mot Asti som alltid skall bråka och klaga på allt som låter!
:lol:
Min zonterapist som tror sig ha en "stämningfull" cd på som bakgrundsmusik skulle verkligen ha användning för den här musiken istället.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Javisst välkända harmonier från C men varför ändra på ett vinnande koncept, skönt med basen som kommer in och stökar vid några tillfällen. Bra grund - hör gitarrer och sång nånstans och en lite längre låt. :D

Tack Eddi! ja, man kanske skulle börja med att göra ett slut... Jag skulle kunna tänka mig en "Anthony Phillips tolva"  :)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Kan du skicka den till mig som den är nu, fast som en wave?



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kan du skicka den till mig som den är nu, fast som en wave?

Men då.. håller på att bygga ett skräddarsytt bord där jag sitter nu, så plockade ner prylarna tillfälligt, är väl klart om någon vecka, men om du bara vill testa lite så kanske mp3:an duger?  :) 


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jätteskön lyssning! Håller med Eddi om att den gott kunde bli längre, och ev gitarr/sång/körer typ. :)
Till skillnad från vad Asti tycker om "den spretiga synthen", så tycker jag att den är jättesnygg, gillar den skarpt, den ger lite dynamik och "frekvensbreddning" så att säga ;)

Tack Plinka! ja, den är lite rumphuggen nu.." Den spretiga synthen" kul låtnamn....  skoj att du gillar!  :)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Kan du skicka den till mig som den är nu, fast som en wave?

Men då.. håller på att bygga ett skräddarsytt bord där jag sitter nu, så plockade ner prylarna tillfälligt, är väl klart om någon vecka, men om du bara vill testa lite så kanske mp3:an duger?  :) 

Absolut! Det funkar med mp3:an också (tog hem den från soundcloud). Har en del av en slinga jag vill prova  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kan du skicka den till mig som den är nu, fast som en wave?

Men då.. håller på att bygga ett skräddarsytt bord där jag sitter nu, så plockade ner prylarna tillfälligt, är väl klart om någon vecka, men om du bara vill testa lite så kanske mp3:an duger?  :) 

Absolut! Det funkar med mp3:an också (tog hem den från soundcloud). Har en del av en slinga jag vill prova  :)

Va bra!  :) 


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fina harmoniföljder och sköna klanger som vanligt från ditt håll!
Är dock inte så förtjust i den "spretiga" synthen som kommer in vid 31 sek ungefär.
Den förstör den vackra, lugna stämningen.  :)
Likaså cymbal/hihat-ljudet som kommer efter ca 1 minut. Hade hellre hört det i halvtakt,
nu blir det lite för mycket "på" i mitt tycke....
Underbart fina avsnitt vid 1.17-1.22 och 1.47-1.52. Mer!!  :D
/Asti

Meh..gillar verkligen den spretiga synthen!  :D Ja, man tycker olika och en del tycker mer olika  <_<  Inte alls genomarbetad egentligen, så det finns säker saker som kan ändras, bland annat trummor hh och liknade, kul att du gillar!  Du menar att du vill höra den i halvtakt?  :unsure:     
Jag menar att jag skulle vilja ha mer sparsamt spel på cymbaler/hihat. Om det måste innebära halvtakt vet jag inte....
Jag tycker dom är lite för hetsiga för att passa in i den rofyllda stämningen.
Kanske är det bara att dom helt enkelt är lite för framträdande i mixen.....
Den "spretiga synthen" stör stämningen för mig ungefär som den knasiga fågeln i Kalle på julafton.  :)
Nejdå, det är jättefint det här! Bry dig inte om en halvsenil Vetlandabo!  :D
Nu vill jag höra sångpålägg av Jonnerstone och en längre version!  :wub:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Fina harmoniföljder och sköna klanger som vanligt från ditt håll!
Är dock inte så förtjust i den "spretiga" synthen som kommer in vid 31 sek ungefär.
Den förstör den vackra, lugna stämningen.  :)
Likaså cymbal/hihat-ljudet som kommer efter ca 1 minut. Hade hellre hört det i halvtakt,
nu blir det lite för mycket "på" i mitt tycke....
Underbart fina avsnitt vid 1.17-1.22 och 1.47-1.52. Mer!!  :D
/Asti

Meh..gillar verkligen den spretiga synthen!  :D Ja, man tycker olika och en del tycker mer olika  <_<  Inte alls genomarbetad egentligen, så det finns säker saker som kan ändras, bland annat trummor hh och liknade, kul att du gillar!  Du menar att du vill höra den i halvtakt?  :unsure:     
Jag menar att jag skulle vilja ha mer sparsamt spel på cymbaler/hihat. Om det måste innebära halvtakt vet jag inte....
Jag tycker dom är lite för hetsiga för att passa in i den rofyllda stämningen.
Kanske är det bara att dom helt enkelt är lite för framträdande i mixen.....
Den "spretiga synthen" stör stämningen för mig ungefär som den knasiga fågeln i Kalle på julafton.  :)
Nejdå, det är jättefint det här! Bry dig inte om en halvsenil Vetlandabo!  :D
Nu vill jag höra sångpålägg av Jonnerstone och en längre version!  :wub:
/Asti


"Knasiga fågeln i Kalle Anka"!  :D Asti, jag skämtade bara till det lite! Tack för synpunkter! skall kolla över ...


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Känner ju igen dina favoritljud direkt och gillar dom skarpt. Försökt hitta dem i min upplaga av Omnisphere men inte lyckats. Säkert ditt finlir jag inte kan. Snyggt tema och Jonnerstones röst kommer att förgylla, säkert som Amen in ze schursch.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Känner ju igen dina favoritljud direkt och gillar dom skarpt. Försökt hitta dem i min upplaga av Omnisphere men inte lyckats. Säkert ditt finlir jag inte kan. Snyggt tema och Jonnerstones röst kommer att förgylla, säkert som Amen in ze schursch.

Kul att du gillar ljuden! Allt är ju inte omni, använder denna en del http://www.robpapen.com/predator.html men även Komplete. Spännande att se vad Jonner hittar på! :)


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Fint C...känner ju igen dina fina harmonier och ditt speciella tonspråk...real nice

Allt gott O
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Yo C!!

Här kommer ett litet smakprov på hur jag tänkte mig en sångslinga. Ville att den skulle harmonisera lite med pianot, så den innehåller inte så många toner. Har inte lagt nåt på delen som kommer till slutet då jag inte vet hur du tänkt dig hur den delen ska sluta.

Spontana åsikter mottages och processas  :)

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/mirror_voxtest.mp3[/mp3]

« Senast ändrad: 08.09.2015, 22:11:22 by jonnerstone »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Yo C!!

Här kommer ett litet smakprov på hur jag tänkte mig en sångslinga. Ville att den skulle harmonisera lite med pianot, så den innehåller inte så många toner. Har inte lagt nåt på delen som kommer till slutet då jag inte vet hur du tänkt dig hur den delen ska sluta.

Spontana åsikter mottages och processas  :)

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/mirror_voxtest.mp3[/mp3]


shoo bre! :)

Vilken rysarsång! Det som jag verkligen gillar är att när du lägger sång så blir det en ny grej som förstärker grundfeelingen i låten fast på ett sätt som jag absolut inte kunde tänka ut. Skitbra alltså! :) Snickrar vidare, ordagrant..


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Yo C!!

Här kommer ett litet smakprov på hur jag tänkte mig en sångslinga. Ville att den skulle harmonisera lite med pianot, så den innehåller inte så många toner. Har inte lagt nåt på delen som kommer till slutet då jag inte vet hur du tänkt dig hur den delen ska sluta.

Spontana åsikter mottages och processas  :)

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/mirror_voxtest.mp3[/mp3]

Låter kanon! Blir spännande att följa utvecklingen.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Skön sång som lyfter helheten - tycker dock inte att sången ska följa basen vid 48-54 eller 78-82 osv (låter inte så bra i mina öron) - man bör kanske ändra basen på de ställena - så tycker jag  :)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Skön sång som lyfter helheten - tycker dock inte att sången ska följa basen vid 48-54 eller 78-82 osv (låter inte så bra i mina öron) - man bör kanske ändra basen på de ställena - så tycker jag  :)
/G

Nej nej, för guds skull, ändra inte det. Det är ju halva behållningen. De e gött när bas och sång får vara lite halvt unisona. Inte så ofta det får hända i låtar.  :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Skön sång som lyfter helheten - tycker dock inte att sången ska följa basen vid 48-54 eller 78-82 osv (låter inte så bra i mina öron) - man bör kanske ändra basen på de ställena - så tycker jag  :)
/G

Nej nej, för guds skull, ändra inte det. Det är ju halva behållningen. De e gött när bas och sång får vara lite halvt unisona. Inte så ofta det får hända i låtar.  :)
Tja smaken är som baken  :lol:
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det känns som en självklar uppföljare till The Secret Garden jobba vidare - förslag ta in Ola på gura.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Oj vilken stänkare! :) :) Den går direkt favoriter! Svinsnyggt Clemens! Top Notch IMHO!


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Skitsnygg låt och grym sång, som vanligt!
Fick feeling för denna, lite gitarr här och var kanske kan höja den ännu mer. =)
Med vänlig hälsning / Jonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skitsnygg låt och grym sång, som vanligt!
Fick feeling för denna, lite gitarr här och var kanske kan höja den ännu mer. =)
Med vänlig hälsning / Jonas

Fin inbjudan!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Men OJ så bra det blev med sången! Vilken otroligt fin melodi och inte minst timbre! Tänkte skriva "att det låter som...." men kom inte på någon - element av Jose Gonzales, Johnny Logan och James Blunt möjligen... Ruggigt bra hur som helst!!

Kändes liksom "färdigt" direkt med sången!! Skulle bli superhit direkt om det var till en romantisk scen i någon feel-good-film!



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Underbart fint! :)  Jag hör inget som jag tycker skulle vara annorlunda!
Tack HasseFx!  :) En snäll kommentar till skillnad mot Asti som alltid skall bråka och klaga på allt som låter!
:lol:
Min zonterapist som tror sig ha en "stämningfull" cd på som bakgrundsmusik skulle verkligen ha användning för den här musiken istället.

Ambient Electronica Party Zon 1  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Fint C...känner ju igen dina fina harmonier och ditt speciella tonspråk...real nice

Allt gott O

Tack!  :)



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Det känns som en självklar uppföljare till The Secret Garden jobba vidare - förslag ta in Ola på gura.

Tack Eddi! Verkar lösa sig med guran!  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Oj vilken stänkare! :) :) Den går direkt favoriter! Svinsnyggt Clemens! Top Notch IMHO!

Va kul! Jonners sång lyfte upp saker och ting om man säger så!  :)