Forum > Färdiga produktioner

jTa feat John Isak - Aerial Navigation Ny version

<< < (2/4) > >>

MaxB:
Ja, det där med video... är ju flummigt!  :P
Skönt att du vårdar dina instrumentljud och keyboards.
Det är alltid bra arpeggion och detta lite Mike Oldfield-påminnande arpeggio fungerar ju.
Men lite enerverande blir det ibland.

John Isak:
Tack MaxB! :)
Det blev dessutom ett skutt i Logic och då blir det lite annat än i Cubase. ;)

Marruschkka:
Häftigt och väldigt varierande, men kanske jag saknar en röd tråd, ett tema, i detta.

Snyggt hur som helst -_- :D

/Marre

John Isak:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 12.08.2015, 19:45:57 ---Häftigt och väldigt varierande, men kanske jag saknar en röd tråd, ett tema, i detta.

Snyggt hur som helst -_- :D

/Marre

--- Slut citat ---

Tack Marre! :) Den röda tråden är oftast att det saknas en i mina ambienta stycken. Typ. ;)

Ny version i trådhuvudet.

mahan:
Tjou Jaak!
Är ju van att få njuta av dina ambienta o luftiga "avkopplingslåtar" men detta är ju definitivt inte en sån låt. Här händer och sker och på ett sätt som man inte väntar sig och då hittar man sig i att noga lyssna och försöka få tag i den röda tråden men ideén är väl just den att såna trådar inte existerar i denna låt. Och då blir den lixom mer intressant eftersom det kan hända vad som helst. Det finns saker som irriterar... har han sålt basen? Det finns saker som sitter schmäck som det lilla synthriffet som för låten framåt. Under lyssningen hittade jag mig själv med en tanke om att ändra riffsoundet till ett sound av ett klockspel och den varianten av denna låt kunde sälja bra vid jultiden. Så kanske en ny genre....  "Creative Listeners Ambient Orchestral Music"? :)

kör hårt J.

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion