Forum > Demolåtar
EMU+ANGELINA: Dream?
Emulator:
Rattlesnake: alla kan väl inte älska allt som sagt. och den är absolut inte menad att stryka medhårs. DOck distar angelinas röst, så den kanske kan bli ängellik som mahan menar..kanske du får något av det du söker.
Synd att du inte gillar det, men vafan, blir nog aldrig listetta med detta arret :D Tack för att du tog tid att skriva :D
Mahan: tackar. vi vet om disten på rösten och den skulle enligt angelina tas om. Inne på linjen att mjuka upp rösten och göra den varamare som kontrast till allt det andra. tack för tipset!
Ska kolla om man kan skrämma liv i torgfolket!
tack ska du ha!
HomoNeophilus:
Får lite vibbar av Massive Attacks hårdare låtar. Trevligt och udda. Disten på hennes sång stör mig inte direkt men visst skulle en renare sång bli en bra kontrast mot det hårda.
Filosofiska samplingar är ju aningen överanvänt men det är väl ok...
Gillar låten i alla fall!
Emulator:
--- Citat från: HomoNeophilus skrivet 15.09.2007, 15:09:28 ---Får lite vibbar av Massive Attacks hårdare låtar. Trevligt och udda. Gillar låten i alla fall!
--- Slut citat ---
:wub:
Massive attack :)
Nå jag, akn hålla med kansek lite överarbetat med samplingarna. men ändå, det kändes rätt då...hihi.
Kommer en uppdatering av denna så småningom...kul som fanken att du gillar :)
DåligtGehör:
--- Citera ---Inne på linjen att mjuka upp rösten och göra den varamare som kontrast till allt det andra. tack för tipset!
--- Slut citat ---
Trodde det var förbjudet ;) det finns allt en mys-ernst i dig också.
Tycker inte att det egentligen hjälper att få texten presenterad. Möjligen om ni gjorde ett performance och visade texten samtidigt. Men nu så blir inte rösterna något annat än en slags bakgrund jag ibland märker att jag inte lägger märke till. Fast det är väl helt ok att ha det så. När jag lyssnar nu tycker jag nog det största problemet är att ljudet överlag inte är så bra. Det är som om musiken befann sig i ett annat rum än jag själv och en massa besvärliga trasiga reflektioner når örat. Jag tror det är en stor del av att jag inte känner mig särskilt engagerad av stycket.
Emulator:
:)
Tja...det kan ju helt enkelt vara så att jag vill att rasiga reflektioner skall tträffa ditt öra, och gillar du det inte så är det bara så. Skall se över ljudbilden iallafall, framförallt ny sångfil från engelina.
Lovar att du får en ny chans när så är fallet ;)
Tack återigen för lyssning och kommentar!
Det finns en ernst i oss alla.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida