Forum > Färdiga produktioner
Eddi & Isabella - Love to dance
Eddi:
Hej alla
Eftersom Isabella är en förhoppningsvis kommande stjärna så tänkte jag att jag verkligen skulle försöka mig på en modern låt - så jag lyssnade in mig på en massa radiohits och försökte apa efter så mycket som möjligt när jag skrev den här "moderna" låten som Isabellas röst passar så bra till för att få med den i Festival #41 - och det gick ju lysande trots relativt hög medelålder så kom den på andra plats i en samling av jättesköna låtar - verkligen - hade behövt fler poäng att dela ut men Momas fick så klart min tolva - ruggigt kompetent och en härlig kapning av Help ingick.
I alla fall medan jag försökte göra nåt modernt så kom jag fram till följande koncept - trummorna måste glänsa eller rytmen rättare sagt - syntharna ska mullra/glimra men i två lägen - några solonummer behövs inte i dagens musik gitarr är obsolet utan möjligen som rockmatta. Sången är absolut viktigast och ska vara den som driver låten.
Jag hoppas jag kan göra fler till samma vokalissa med det moderna stuket.
Återigen tackar vi för alla poäng och nu lägger jag upp låten som färdig men det behöver ju inte betyda att den inte ska ändras mer :D
MaxB:
Ni har redan ändrat många gånger och jag tycker ni kommit långt så här. Gillart!
Gurano:
Man kan alltid pilla in absurdum - men denna duger gott.
Ge dig i kast med nästa där Isabella får vara med igen :D
/G
Bribedant:
Schysst sväng, bra prod och the Voice :) Vad kan gå fel
Marsall:
Låter finfint o hoppas på mer från er framöver... Beat on" :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida