Forum > Färdiga produktioner
Asti - Until the darkness goes away (klar) - nu med video!
Asti:
--- Citat från: Bribedant skrivet 01.08.2016, 01:29:21 ---Alltså, ibland är dina låtar som polerad mässing, gediget och "shiny". Videon i samma anda sitter perfekt. Så bra detta.
Appropå R2R bandaren, hajade till lite. Har precis tagit fram min Akai, samma modell. Ska se om den går att fixa upp. Legat oanvänd i 20 år, svajade illa sist den gick. Har lite "tejp" planer...
--- Slut citat ---
Gediget och shiny suger jag i mig! :) Tack för det!
Tycker också, som sagt, att Nicklas fångat stämningen mycket bra i videon!
Akai har jag för mig var en av dom vanligaste rullbandspelarna på 60/70-talet.
Tandberg hade en vanligt förekommande modell, speciellt på skolorna.
Hade en Revox A77 på 70-talet, som jag var väldigt nöjd med. Gick att köra på extra hög hastighet.
Vore intressant att veta vad du tänker göra med Akai:en!
Tack för din feedback!
/Asti
morgonte:
Fantastiskt fin stämning i både musik och video som förstärker varandra! :wub: Det här är klart, och värt att bli viralt (fast det blir det förstås inte <_<, det är alldeles för finstämt för det).
Bribedant:
--- Citera ---Vore intressant att veta vad du tänker göra med Akai:en!
--- Slut citat ---
Akai'en ja. Den blev undanstoppad nån gång i början av 90talet då den började uppföra sig illa. "Flutter" tror jag det heter. Ett slags snabbt svaj som inte gick att leva med. Kan jag inte fixa problemet själv så är det en en hög skrot som ska ut ur huset men kan jag få Akaien att lira snyggt har jag en idé om att kanske göra några låtar via rullbandaren. Sätta varje individuellt instrument på tejp och föra över till Cubase. Antingen händer inget annat än att det låter sämre plus brus eller så blir det kanske asläckert. Vill testa. Finns ett problem till tyvärr, ingen säljer färska oinspelade 1/4" rullband längre. Mailat runt men tom retro butiker som säljer rullbandare har inga tejps längre :(
Asti:
--- Citat från: morgonte skrivet 02.08.2016, 11:40:01 ---Fantastiskt fin stämning i både musik och video som förstärker varandra! :wub: Det här är klart, och värt att bli viralt (fast det blir det förstås inte <_<, det är alldeles för finstämt för det).
--- Slut citat ---
Tack Stefan! Väldigt kul att du tycker det!
Nej, någon större spridning utanför min och Nicklas' närmaste vänner lär det ju inte bli.
Hade varit extra roligt för Nicklas' del i så fall, eftersom det kunde ge mer fotouppdrag och utöka
hans kontaktnät. För egen del räcker det gott så här. :)
/Asti
Asti:
--- Citat från: Bribedant skrivet 03.08.2016, 00:48:19 ---
--- Citera ---Vore intressant att veta vad du tänker göra med Akai:en!
--- Slut citat ---
Akai'en ja. Den blev undanstoppad nån gång i början av 90talet då den började uppföra sig illa. "Flutter" tror jag det heter. Ett slags snabbt svaj som inte gick att leva med. Kan jag inte fixa problemet själv så är det en en hög skrot som ska ut ur huset men kan jag få Akaien att lira snyggt har jag en idé om att kanske göra några låtar via rullbandaren. Sätta varje individuellt instrument på tejp och föra över till Cubase. Antingen händer inget annat än att det låter sämre plus brus eller så blir det kanske asläckert. Vill testa. Finns ett problem till tyvärr, ingen säljer färska oinspelade 1/4" rullband längre. Mailat runt men tom retro butiker som säljer rullbandare har inga tejps längre :(
--- Slut citat ---
Är rädd att du kommer att bli missnöjd med ljudkvalitén, men kanske den kan användas för kul effekter...?
Jag bytte min Revox mot en exklusiv skivspelare när jag tröttnat på inspelandet i slutet av 70-talet! :)
Banden sparade jag ett tag, men slängde efter att ha fört över musiken på kassetter. Nej, det är nog
inte lätt att få tag på "nya" rullband längre.... Men lycka till med Akai:en! Hoppas du lägger upp på KR om det blir nåt!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida