Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Forgot To Forget
Asti:
Snyggt Max! Fint med överstämman i bakgrunden!
Kanske lite väl mycket reverb på sången... :unsure:
Något svaj i sången vid 130 och 223, samt lite mycket "heshet" vid ca 202. :)
Men det sätter du enkelt, tycker din sång blir bättre och bättre.
En steel-eller dobro som lite utfyllnad/variation skulle nog sitta fint!
/Asti
MOMA:
Vilken sånginsats!!!
Det ska sägas direkt, att sång kan sättas så den sitter – men den kan i sällsynta fall även sättas så att den känns. Den här låten och sången är ett bra exempel på det.
Vad gäller arret, så skulle jag personligen vara försiktig. Huvudsaken i den här inspelningen är leaden. Allt annat bör så tillbaka.
Mycket givande att lyssna till. Imponerad!
MaxB:
--- Citat från: Marsall skrivet 14.07.2015, 13:13:14 ---Körerna som e nu passar ju handsken o är i perfekt volym.. Lyssnade igen nu utan visslingarna ..saknar nog nån vända vissel ..Varför inte lägga in en i mitten där i stoppet du gör MEN nån vända bara inte så långt parti kanske då ..? O sen på med krisp sången igen
Stråkar i denna jovisst Men jag tror mer på en liten bus"vissling jag alltså .. Tycker ljudbilden du fått till e så pass bra att jag hör ingen stråke faktiskt ...MEN testa för tusan det är ju inte förbjudet he he :D
--- Slut citat ---
Ja, jag vill nog ha något kort intro. Rikki tänkte sig förut ett utro istället för intro, med vissling men jag vill behålla nuvarande slut. Lugna mellotronstråkar: Här en annans låt där jag la lugna mellotronstråkar efteråt (kanske onödigt hög volym på stråkarna) som en illustration till hur ungefär jag tänkt mig.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/JimJorefors_HearYouCalling_feat_MaxB_on_mellotron.mp3[/mp3]
--- Citat från: HasseFX skrivet 14.07.2015, 14:00:21 ---...vackert detta! Håll det gärna så här "akutstiskt lågmält" - kanske ännu mer försiktigt uttryck i rösten... Missade versionen med visslingar (?) - tur det ;) annars hade jag stängt ner direkt :lol:
--- Slut citat ---
Får se om och hur jag lägger om sången Tycker den är ganska sträv så här (jag gillar det opolerade).
Vissling kan vara okej...
--- Citat från: Asti skrivet 14.07.2015, 14:27:00 ---Snyggt Max! Fint med överstämman i bakgrunden!
Kanske lite väl mycket reverb på sången... :unsure:
Något svaj i sången vid 130 och 223, samt lite mycket "heshet" vid ca 202. :)
Men det sätter du enkelt, tycker din sång blir bättre och bättre.
En steel-eller dobro som lite utfyllnad/variation skulle nog sitta fint!
--- Slut citat ---
Mkt reverb på sång och så... kanske för mycket men jag tänker att det ibland kan vara rätt för att ge en viss stämning. Hmm visst svaj på sången brukar jag acceptera men kanske ska kolla upp de där ställena... Tack för kommentar om sången. Det är kul att experimentera och se vad som händer med rösten.
Steel eller dobro skulle nog fungera men jag har inte tänkt mig ditåt i den här... nu...
--- Citat från: MOMA skrivet 14.07.2015, 17:29:27 ---Vilken sånginsats!!! Det ska sägas direkt, att sång kan sättas så den sitter – men den kan i sällsynta fall även sättas så att den känns. Den här låten och sången är ett bra exempel på det.
Vad gäller arret, så skulle jag personligen vara försiktig. Huvudsaken i den här inspelningen är leaden. Allt annat bör så tillbaka. Mycket givande att lyssna till. Imponerad!
--- Slut citat ---
Roligt, tack! Stort tack! :wub:
Marsall:
Ok max ..då e jag på! :) Lite imagen people" mä beatles stråk ..de e cool..såna stråkar kaN ju hotta upp ackeguran ett snäpp absolut.. dom fyller ju bara i lixom bra!! men håll den sen så ren som möjligt ..det är den värd ;)
mahan:
Tjou Max!
Abselut snyggt detta, genast från början blir man tagen och bara lyssnar.
Acken sitter väldigt fint, skitsnyggt sound. Stämmorna gillas åxå.
Om jag skulle fixa till nåt så e det sångeffekterna, reverbet på sången kunde minskas aningen, och lite mer limiter/kompressor kunde lyfta lite så att "ess" inte tränger igenom för mycket.
Tycker att detta arr räcker till eftersom du använder både sång och stämmor som fina instrument. Så här stämmer det gamla ordspråket.. "less is more"
Bra jobbat Max! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida