Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Forgot To Forget

<< < (6/9) > >>

Jambrains:
Oj,oj,oj, verkligen snygg sång!! Båda tummarna upp där!
Reverbet blir dock lite vasst och väsigt, kanske byta reverbtyp, rulla av lite topp eller en de-esser på reverbet?
I övrigt tycker jag det låter kanon och som sagt stort plus för sången inkl. körerna.
Kanske inte en låt som direkt fastnat i skallen men mycket snygg.
Och just det, Hammond(?) orgeln funkar mumma när den kommer in.

MaxB:

--- Citat från: pxm skrivet 24.07.2015, 15:50:08 ---Aha, är det du som egentligen är Roy Orbison ???? :)
Vilken superbra mix, låter toppenbra.
Gillar din sånginsats här, jäkligt bra och fint ljud i guran.
Arret är perfekt.......
Något av det bästa som gjorts här på KR tycker jag.

--- Slut citat ---

Det är okej att placeras i samma rum som honom, jag kan ta det...  :wub:
Tack för dina positiva vibbar!

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 24.07.2015, 21:08:10 ---Vackert! Vad ska man klaga på då? För mycket (och fel) reverb på sången. O lika för mycket kompressor på leadsången, det tar bort mycket av personligheten i rösten. Komprimera sången mindre och komprimera (eller soft limiter) på masterspåret i stället.
Riktigt skön känsla i låten. Sologitarren är lite långt borta oxå. Pianot, elbasen o stråkarna sitter som ett smäck.

--- Slut citat ---

På reverbet använder jag en preset, jag inte brukar använda. Tyckte det var kul att testa. Men det är flera som inte gillat valet. Ska kolla kompressorn på lead, trodde det var bra att dra till där, för att jämna ut och hålla volymen jämn. Ska kollas upp. Tack att du säger det. Sologitarrer brukar ligga längre fram, får se vad jag gör med den här. Tack snälla för tips.

--- Citat från: Jambrains skrivet 25.07.2015, 17:55:46 ---Oj,oj,oj, verkligen snygg sång!! Båda tummarna upp där!
Reverbet blir dock lite vasst och väsigt, kanske byta reverbtyp, rulla av lite topp eller en de-esser på reverbet?
I övrigt tycker jag det låter kanon och som sagt stort plus för sången inkl. körerna.
Kanske inte en låt som direkt fastnat i skallen men mycket snygg.
Och just det, Hammond(?) orgeln funkar mumma när den kommer in.

--- Slut citat ---

Reverbet ja...  B)
Ska kolla om jag kan rulla av toppen på det, minns inte.

MaxB:
Ny verre mé Sverre!

MaxB:
Den som inte lyssnat på denna senaste verre - med Sverre, får skylla sig själv.  B)

biomoib:
Läckert! Jag får distinkta vibbar av Pendragon och Nick Baretts sång! Häftigt!
Min enda lilla invändning är elgitarren vid exempelvis 1.25 - 1.50 som jag tycker kunde utvecklas lite mer.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion