Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Forgot To Forget

<< < (5/9) > >>

MaxB:
Helt ny inspelning i första inlägget. Mer volym på Hammond, mindre volym på körstämmorna, minre reverb på vocals, renare gitarrkomp och bättre ljud på kompgitarrerna tror jag och kanske en bättre mix, totalt sett? Eller? Ska körstämmorna upp mer?

--- Citat från: Marsall skrivet 15.07.2015, 21:20:11 ---Ett outro är det väl jag menar ..en vissling som avslutar låten tillsammans med den övriga sången ...låten är enligt spelaren 04 44 lång när jag kör spelaren på plattan iaf  ? ..angående vissling så finns det ju vissling o vissling ..Din vissling e cool . Vistt kan jag vissla johanna javisst kan du det är ju ett annat äpple ...he he

--- Slut citat ---

Har fortfarande inte tagit till mig tipset om mer vissling - mer än i introt, trots ditt tips. Tror inte det blir mer vissling Johanna...

Asti:
Jättesnyggt Max! Väldigt bra sång till en fin låt! Andrastämman kommer in snyggt och lagom ofta.
Avkopplande och intimt med det enkla kompet. Gillar speciellt hammondorgeln, men även gitarren låter bra.
Det enda jag vill anmärka på är att det i mitt tycke fortfarande är lite för mycket reverb på sången och att
tj- och sch-ljuden blir lite "väsiga", vilket borde gå att korrigera med de-esser (och kanske i kombination med justering av reverbet...)
Snygg mix i övrigt och behaglig ljudbild. Bra!
/Asti

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 19.07.2015, 11:44:27 ---Jättesnyggt Max! Väldigt bra sång till en fin låt! Andrastämman kommer in snyggt och lagom ofta.
Avkopplande och intimt med det enkla kompet. Gillar speciellt hammondorgeln, men även gitarren låter bra.
Det enda jag vill anmärka på är att det i mitt tycke fortfarande är lite för mycket reverb på sången och att
tj- och sch-ljuden blir lite "väsiga", vilket borde gå att korrigera med de-esser (och kanske i kombination med justering av reverbet...)
Snygg mix i övrigt och behaglig ljudbild. Bra!
/Asti

--- Slut citat ---

Fler än Asti som noterar västra s-ljud som jag borde se över?
Jag har också funderat på om introt är för segt med så mycket visslande utan driv eller flyt från gitarr-kompet. Tyck gärna till eller ge idéer på det!
Jag märker också att sången inte är bra på några ställen. Borde den sjungas om där eller är fulsången något som ska vara kvar?
Tacksam för input!

pxm:
Aha, är det du som egentligen är Roy Orbison ???? :)
Vilken superbra mix, låter toppenbra.
Gillar din sånginsats här, jäkligt bra och fint ljud i guran.
Arret är perfekt.......
Något av det bästa som gjorts här på KR tycker jag.

Håkan Nilsson:
Vackert!
Vad ska man klaga på då? För mycket (och fel) reverb på sången. O lika för mycket kompressor på leadsången, det tar bort mycket av personligheten i rösten. Komprimera sången mindre och komprimera (eller soft limiter) på masterspåret i stället.
Riktigt skön känsla i låten. Sologitarren är lite långt borta oxå. Pianot, elbasen o stråkarna sitter som ett smäck.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion