Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Forgot To Forget

(1/9) > >>

MaxB:
Jag hittade en ackordsföljd där jag gillade klangen. Spelade en sologitarr till det och hittade då en melodi. Melodin fick en text av vår gemensamma vän Rikki Ansell, 'over there'. Har sen sjungit ihop texten och melodin.

Efter några varianter i juli har jag idag dragit bort massor av rerverb (som blev för mycket i de nya närfältsmonitorerna) och har spelat bas, och slidegitarr. Idag skickade Sverker trummor som jag skrattar av glädje då jag lyssnar på, so, here it is!

Edit 2015-08-08 Sverre har skickat inspelning av trummor som jag älskar. Hur fungerar de med basen och helheten och hur fungerar mixen så här? Sången eller annat för vasst eller tvärtom?
http://max.shivas.se/music/MaxB_ForgotToForget_RikkiAnsell_20150808.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_ForgotToForget_RikkiAnsell_20150808.mp3[/mp3]

Marsall:
Finfin mix Max!  :D Bra sång o ljud krispigt gott o bra ackeljud också ..Behåll detta behövs inte en pryl till tycker jag :o :) .. Får du liiite mer lullaby känsla över sången i början o smakar på den några vändor till i sin helhet så tycker jag nog du är på väg mot nåt riktigt fint här!  ;) :D

MaxB:
Tack Marsall! Jag tog nu bort det långa vissel-introt eftersom det troligen är för långt (?!)
En sak jag vill ha med är långsamma ensamma stråktoner (mellotron  B)) på valda ställen.

Får se vad men jag gillar samtidigt det här enkla.
Jag undrar om association till "First Aid Kits" karaktäristiska reverbdränkta stämsång, är helt galen?

Marsall:
Körerna som e nu passar ju handsken o är i perfekt volym .. Lyssnade igen nu utan visslingarna ..saknar nog nån vända vissel ..Varför inte lägga in en i mitten där i stoppet du gör MEN nån vända bara inte så långt parti kanske då  ..? O sen på med krisp sången igen

Stråkar i denna jovisst Men jag tror mer på en liten bus"vissling jag alltså .. Tycker ljudbilden du fått till e så pass bra att jag hör ingen stråke faktiskt ...MEN testa för tusan det är ju inte förbjudet he he  :D

HasseFX:
...vackert detta! Håll det gärna så här "akutstiskt lågmält" - kanske ännu mer försiktigt uttryck i rösten... Missade versionen med visslingar (?) - tur det ;) annars hade jag stängt ner direkt  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion