Forum > Färdiga produktioner
Asti - Lika stilla (klar)
biomoib:
Nej, jag har inga problem att förstå skånska... jag är uppvuxen i Malmö... ;o)
Jag gillar nog i själva verket verserna mest, eftersom de är så nakna, direkta och sången och texten griper tag i en. Mycket bra text för övrigt!
I refrängerna blir det mindre angeläget på något sätt eftersom det drar på lite merb och blir därmed lite mer "glättigt" om det nu går att förstå.
Jag tycker denna text förtjänar intimitet och nakenhet eftersom den är så bra!
Asti:
--- Citat från: biomoib skrivet 14.08.2015, 00:10:58 ---Nej, jag har inga problem att förstå skånska... jag är uppvuxen i Malmö... ;o)
Jag gillar nog i själva verket verserna mest, eftersom de är så nakna, direkta och sången och texten griper tag i en. Mycket bra text för övrigt!
I refrängerna blir det mindre angeläget på något sätt eftersom det drar på lite merb och blir därmed lite mer "glättigt" om det nu går att förstå.
Jag tycker denna text förtjänar intimitet och nakenhet eftersom den är så bra!
--- Slut citat ---
Jo, dom som bor i Malmö brukar vara rätt bra på skånska! :) Roligt att du gillar texten!
Tror jag förstår vad du menar med "glättig" refräng och att du vill ha den mer avskalad och "naken",
men i den här låten ville jag ha en "ösig" refräng och hoppas att texten går fram ändå...kanske lite Uno S komplex..? :rolleyes:
Däremot försvinner naturligtvis intimiteten. Få se om jag kanske orkar göra en mer avskalad version.
Tack för uppföljande feedback!
/Asti
mahan:
tjou Asti!
Igen en fantastiskt prodd, skön lyssningsbar musik med finstämd text.
Efter några lyssningar är det tvenne saker som kanske kunde slipas lite till
1. ställena där du använder dubbling och panorerar L<>R ger en fin effekt men då bör sången tajtas till så att text o melodi för båda/alla stämmor sitter exakt lika.
2. efter första choruset (som slutar "varifrån dom kom" kommer en konstig lite lång brygga där det inget händer, låter som om du planert ett solo där men glömt att slänga in det. :rolleyes:
Snygg Astiproduction som följer den fina egna stilen du hittat, bra jobbat!
h. johan
Asti:
--- Citat från: mahan skrivet 14.08.2015, 23:48:46 ---tjou Asti!
Igen en fantastiskt prodd, skön lyssningsbar musik med finstämd text.
Efter några lyssningar är det tvenne saker som kanske kunde slipas lite till
1. ställena där du använder dubbling och panorerar L<>R ger en fin effekt men då bör sången tajtas till så att text o melodi för båda/alla stämmor sitter exakt lika.
2. efter första choruset (som slutar "varifrån dom kom" kommer en konstig lite lång brygga där det inget händer, låter som om du planert ett solo där men glömt att slänga in det. :rolleyes:
Snygg Astiproduction som följer den fina egna stilen du hittat, bra jobbat!
h. johan
--- Slut citat ---
Jättekul att du gillar låten Johan!
Jo, du har helt rätt! Du sätter fingret på ett par saker jag är medveten om, men eftersom
ingen påpekat det tidigare trodde jag inte att det störde nämnvärt.... :rolleyes:
1. Tror det är främst i den lugna slutdelen som dubbningen av sången behöver tajtas till! Där är det mest märkbart.
2. Efter första refrängen har det helt enkelt blivit ett par takter för mycket, som kanske borde klippas bort...?
Tack för din kommentar!
/Asti
hogge:
Du är grym Asti.... Det här påminner mig, såklart (sorry) mycket om mikael wiehe - men du är MYCKET bättre....
Bra låt - riktigt bra - och med fantastisk sång...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida