Forum > Färdiga produktioner
Asti - Lika stilla (klar)
Asti:
Eddi - Det gläder mig att texten berör dig! Hoppas bara att det är i ett positivt sammanhang.
HasseFX - Lessen Hasse, men jag lyckades tyvärr inte infria dina önskningar. :)
djonas - Roligt att du gillar låt och text! Ja, 6/8-delar ger ett skönt driv. Jag är också väldigt förtjust i valstakt.
Det är nog mest dialekten som påminner om Wiehe tror jag, även om han har en "bredare" skånska.
Han sjunger dessutom med starkare betoningar/fraseringar och tungrots-r än vad jag gör.
Men jämförelsen är alltid smickrande. :)
Tack för era kommentarer!
/Asti
Dividend:
När är den klar så man kan ladda hem den? :D
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 06.08.2015, 11:44:36 ---När är den klar så man kan ladda hem den? :D
--- Slut citat ---
Den lär inte bli mer klar än så här. :)
Roligt att du anser den värd att ladda hem!
/Asti
biomoib:
Oj så snygg inledning/vers. Jag gillar verkligen de tassande trummorna och sången är mycket bra med bra text. Välspelat!
I referängen tycker jag trummorna tar för stor plats och drar till sig uppmärksamheten lite för mycket. Jag tror på att skala av och renodla men kanske hade det varit läge för en lite högre andrastämma med en kvinnoröst? Kanske lite mindre reverb på sången i verserna gör det tydligare?
Asti:
--- Citat från: biomoib skrivet 10.08.2015, 11:18:02 ---Oj så snygg inledning/vers. Jag gillar verkligen de tassande trummorna och sången är mycket bra med bra text. Välspelat!
I referängen tycker jag trummorna tar för stor plats och drar till sig uppmärksamheten lite för mycket. Jag tror på att skala av och renodla men kanske hade det varit läge för en lite högre andrastämma med en kvinnoröst? Kanske lite mindre reverb på sången i verserna gör det tydligare?
--- Slut citat ---
Kul att du gillar inledning/vers, och speciellt sång och text!
Jag vill gärna ha pådrivande trummor i refrängen, men kanske är dom lite för starka...?
Testade en andrastämma i refrängen, men tyckte det funkade bättre med dubblerad/dubbad sång.
En kvinnoröst hade säkert gett fylligare sång, men jag valde att öka trycket i refrängen via förstärkning
av kompet med synt och lite av varje... :)
Menar du att det är svårt att höra vad som sjungs i verserna? Har inte hört det från någon annan....
Min "skånska" dialekt bidrar kanske till att göra det svårförståeligt..? :) Ska kolla reverbet där!
Tack för din feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida