Forum > Demolåtar

ynot....i spy .....uppdaterad med bas o funk gura

<< < (3/6) > >>

Emulator:
ja fan, gitarrljudet är lite mysko. fast jag gillar det, känns oslipat på helt rätt sätt. sången påminner om någon anna låt..men kan inte komma på vilken bara...

Skitbra, verkligen. tror fan att du skall endast skriva saker när du inte har planerat det...då blir det såhär härligt spontanbra!

PS: har pillat lite på låten du skickade ;)

ynot:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 06.09.2007, 20:50:12 ---Fantaskitskt gitarrljud säger många. Jo jag anar det under jobbiga basfrekvenser. Mixen låter bumlig och jobbig hos mig (som inte har det dämpat i hörnet där jag sitter). Rösten låter bra och låten är helt ok fast den nog skulle behöva bli lite mer speciell. Lite för mycket mainstream över det trots bra gitarrer. Tror det är trummorna som behöver bli intressantare . Vad basen gör har jag svårt att urskilja.

--- Slut citat ---
tackar för tankarna dg
vet inte om jag vågar börja pilla i det d v s mixa osv men om modet kommer till mig blir det lite knivar i materialet o en bas bas ..

tony 

ynot:

--- Citat från: Emulator skrivet 06.09.2007, 21:31:40 ---ja fan, gitarrljudet är lite mysko. fast jag gillar det, känns oslipat på helt rätt sätt. sången påminner om någon anna låt..men kan inte komma på vilken bara...

Skitbra, verkligen. tror fan att du skall endast skriva saker när du inte har planerat det...då blir det såhär härligt spontanbra!

PS: har pillat lite på låten du skickade ;)

--- Slut citat ---

kan nog vara så tompa impro ynot da shit is.
roligt med låten..
höres..

tony

ynot:
jobbade 12 timmar till spelade in lite bas när jag kom hem o rattade o sjöng lite till hoppas det inte förstörde låten
vassmusic.com/ispy2.mp3

mahan:
Japp japp,
försöker köra versionerna bägge för att höra vad du har förstört! :D
Svänger bra som fan om denna åxå. Jaha, den där bakmusade, bakvända grejen, eller vad kallade du det, den sitter inte riktigt, får nog sikta lite bättre.
Från 2:35 börjar den löpa som älgen, snygg basmelodi, funky, fynky, industrial funk!

Electroindustryfunk, well done! :D

h.  JOhan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion