Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Walk This road alone

<< < (8/10) > >>

MaxB:

--- Citat från: equality skrivet 13.07.2015, 19:14:08 ---Tänker på Melanie Safka när jag hör denna. Kanske är det bastuban...  :)

--- Slut citat ---

Kommer inte ihåg... eller kanske, om Melanie är en kvinna som hade några l låtar på listan på 70-talet?

--- Citat från: vstrs skrivet 13.07.2015, 22:49:29 ---Naket. Mera Beatles än tyskt sönderkladdat slagerbidrag. Talangfullt och vackert!

--- Slut citat ---

Tack! Naket och enkelt, gillar jag. Nästa låt 'Forgot to forget' som är på gång nu, den är riktigt naken.

mahan:
Tjou Max!
Åter en jättefin låt som tar en med med fötter som gungar i takt.
Mycket bra arr, och ten points för övergången till choruset "to too do toodoo...",
låter proffsigt som bara den, stämmorna får 7 rattar av 5 där, gillas!

Enda lilla minuset för min del är basen, närmast instrumentvalet. Här tycker jag att en trombon är ett lite för "trögt" instrument, och med det menar jag att ett instrument med lite mer attack skulle ge lite mer bait åt låten.

Joorå, detta gillas! :wub:

h.   johan

Jambrains:
Sen på pucken men bättre sent än aldrig  ;)
Bra låt men refräng som fastnade nästan direkt, bra sång och mycket snygga körer.
Mixen låter också bra tycker jag.
Det jag däremot inte alls fixar ( och det är ju en högst personlig grej) är "bastuban" som jag inte all tycker passar in. Höll på att ramla av stolen när den kom in. En ståbas skulle i mitt tycke funka bättre, men som sagt, smaken är olika.

MaxB:

--- Citat från: mahan skrivet 14.07.2015, 21:06:47 ---Tjou Max! Åter en jättefin låt som tar en med med fötter som gungar i takt.
Mycket bra arr, och ten points för övergången till choruset "to too do toodoo...",
låter proffsigt som bara den, stämmorna får 7 rattar av 5 där, gillas!

Enda lilla minuset för min del är basen, närmast instrumentvalet. Här tycker jag att en trombon är ett lite för "trögt" instrument, och med det menar jag att ett instrument med lite mer attack skulle ge lite mer bait åt låten.
Joorå, detta gillas! :wub:
h.   johan

--- Slut citat ---

Så svårt det är med valet av trombom. Jag hade den i huvudet långt innan jag spelade in den och vill ha den där. Busigt, då det lika gärna skulle fungera med en ståbas. Jag älskar det där "to too do toodoo", det blev riktigt bra tycker jag. Uppkomsten var att Rikki Ansell nämnde Bruce Springsteen och en låt där han sjunger som en tågvissla och sa att det borde vara med något motsvarande i den här.

--- Citat från: Jambrains skrivet 25.07.2015, 13:18:29 ---Sen på pucken men bättre sent än aldrig  ;)
Bra låt men refräng som fastnade nästan direkt, bra sång och mycket snygga körer.
Mixen låter också bra tycker jag.
Det jag däremot inte alls fixar ( och det är ju en högst personlig grej) är "bastuban" som jag inte all tycker passar in. Höll på att ramla av stolen när den kom in. En ståbas skulle i mitt tycke funka bättre, men som sagt, smaken är olika.

--- Slut citat ---

Bastuba/trombon fel instrument...? Tja vi får se, jag vill helst behålla den.

MaxB:
Har ju redan lagt den till färdiga men med mina nya närfältsmonitorer har jag tagit den ett varv till:
- minskat en aning på bastuban (men den här kvar)
- minskat en aning på leadvocal och gjort den mindre vass
Men nu får det vara nog tror jag...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion