Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Walk This road alone

<< < (4/10) > >>

MaxB:

--- Citat från: Bribedant skrivet 25.06.2015, 05:28:17 ---Mors. Jo lite trött kan du ha varit. 23/6 mixen har ett rundare sound och funkar bättre i mina diskant allergiska öron.
Ett typiskt "ear fatigue" kanske.

--- Slut citat ---

Ja, hör idag! Har för lite tid eller för lite paus för att lyssna in mixen, efter en kvällsrunda med ny-inspelade spår.
Får ta mixen minst en sväng till men behöver lyssna och lära avseende sliden också.

--- Citat från: MOMA skrivet 25.06.2015, 10:10:40 ---Jamen va sjutton! Sliden sitter ju inte dumt alls (tycker undertecknad då  :D)
Och när man kommer till sista varvet, innan låten tar slut, sitter mixen som du undrar över - precis där – i sista refrängen, kören är helt suverän, leaden ligger kanon i nivå, gitarrer och bas perfekt (kanske skulle krydda körerna med ett försiktigt reverb för att få en aning svans) Du skulle kunna se om nivåerna/arret skulle kunna lyftas från sista vändan till tidigare partier i låten. Bara testa  ;)

--- Slut citat ---

Sliden kan bättre än så här - men tidsbrist gör att jag inte hinner mer "instant-learning-by-doing".
Igår kväll arbetade jag mycket med körerna i sista varvet. Sjöng om samtliga röster(tio med leaden) med allt mutat, utom kör och trummor för att kunna höra då jag bygde på en stämma i taget. De högsta/ljusaste sam-stämmorna längst ut på båda sidorna krävde mycket varm dryck med honung i, för att fungera så pass som de gör nu, löjligt höga toner... 
Men jag har många olika typer av körvarianter genom låten och vill inte ha samma kör-matta i hela låten utan gillar att omväxla. Men kan förstås arbeta mer med körerna, i mån av tid. Vet inte om datorn pallar reverb på kör-subgruppen också?
MOMA, du kanske inte tänkt på det men jag har faktiskt inspirerats av och influerats av, din sångstil. Jag hör var det lyser igenom i sången på denna låt, hör du något sånt?
Kul att låten får ett bra mottagande! 

--- Citat från: Marsall skrivet 25.06.2015, 12:52:24 ---Lyssnade på den nyaste mixen.. Klart en av dina bästa mixar tycker jag.. o bra jobbat med alla lagdelarna i låten också  :)

--- Slut citat ---

Tack! Mixen är inte i hamn - för vass nu - men det är roligt att försöka få allt och även balansen mellan allt på plats.
Men igår var jag trött i öronen och eq:ade upp höga frekvenser på alla gitarrer och leadsången men det blev för mycket, är jag villig att hålla med Bribedant om.

Blue ice:
Tycker du borde kolla lite på timingen. Låter lite som om bassisten har brått! Trummorna är väldigt långt borta?

MaxB:

--- Citat från: Blue ice skrivet 25.06.2015, 14:06:05 ---Tycker du borde kolla lite på timingen. Låter lite som om bassisten har brått! Trummorna är väldigt långt borta?

--- Slut citat ---

Jag lever i enfalden att mitt otajta spel ger mer live-feeling - men jag kommer visst inte undan med det   :huh:
Trombonisten är ju ett Yamaha-keybard-instrument och har en fördröjning i attacken.
Trummorna är långt borta, jag har inte fått svar från trummisen ännu, om han vill lägga riktiga trummor.
Än så länge har han bara svarat att han har vispar...

John Isak:
Ja jisses vad du har fått till det! :) Underbar! Vilket inte minst märktes på att skrivbordsstolen började flytta på sig  tack vare tungt fotstamp! :)
Många G-klavar från mig! :)

MaxB:

--- Citat från: John Isak skrivet 25.06.2015, 16:48:05 ---Ja jisses vad du har fått till det! :) Underbar! Vilket inte minst märktes på att skrivbordsstolen började flytta på sig  tack vare tungt fotstamp! :)
Många G-klavar från mig! :)

--- Slut citat ---

Tack snälla!
Har gjort om i kören på några ställen för att tajta till det och tagit bort det diskantrika / "diskantskrika" som jag mixade fram igår.
Har också minskat på volymen på gitarrkompet och på sliden. Jag upplever att det är den bästa mixen hittills nu.
Renderade även en mp3:a där jag fokuserat på körstämmorna och sången och inte har med alla instrument. Ibland är det kul att lyssna på hur körerna är uppbyggda tycker jag. Båda finns i första inlägget.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion