Kontrollrummet

Plinka & Marre -Secret Sound

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Senaste KR-festivalen var ju så himla hemlig  :rolleyes: så det gick ju inte direkt att få någon konstruktiv feedback på sitt bidrag. Och jag skulle lagt upp den här för flera veckor sedan...
...men efter en hypomanisk period under sommaren följt av en intensiv terminsstart i yogastudion följde lätt utmattning och tungsinne, så jag fick hämta andan lite :)

Men nu lägger jag upp den, och om någon nu orkar lyssna igen så tar vi gärna emot kritik på både det ena och det andra!
Den började egentligen som en liten elektronisk lek i studion, och utvecklades till detta. Marre har bidragit både med sång och utveckling av låten. Bla efter hennes goda förslag plockades en del på slutet bort som inte passade så väl in, och ersattes med de lite mer svävande sångrösterna av utspridda toner som outro. Vi tackar förresten för alla röster, och är mycket nöjda med placeringen trots det stora antalet riktigt bra bidrag!

Titel: Secret Sound
Arr och komposition: Plinka
Sång/kör: Plinka och Marre
Prod: Plinka
Låtlängd: 4:35
« Senast ändrad: 17.09.2015, 14:18:18 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gött arbete, tycker jag.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Spännande rytmer och klanger, spetsat med en massa "hemliga" ljud!
Jättesnygga körer! Fin ljudbild. Hittar inget att anmärka på mixen. Snyggt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Gillar detta mycket! Fick ett antal poäng av mig :) Mycket spännande och fängslande arr! "Vad väntar runt hörnet?"  :P


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ett helt fantastiskt ljud-collage detta där helt oväntade arr och harmonier kommer och går väl understödda av era fina röster :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Gött arbete, tycker jag.
Tack för det goa MaxB! :D

Spännande rytmer och klanger, spetsat med en massa "hemliga" ljud!
Jättesnygga körer! Fin ljudbild. Hittar inget att anmärka på mixen. Snyggt!
/Asti
Tack Asti, värmande att läsa "jättesnygga körer och fin ljudbild..." TACK!

Gillar detta mycket! Fick ett antal poäng av mig :) Mycket spännande och fängslande arr! "Vad väntar runt hörnet?"  :P
Tack HasseFX för lyss och din kommentar, den värmer mycket! Tack för "Mycket spännande och fängslande arr" <3

Ett helt fantastiskt ljud-collage detta där helt oväntade arr och harmonier kommer och går väl understödda av era fina röster :D
Tack Eddi, ännu ett väldigt värmande svar <3 Tack för "ett helt fantastiskt ljud-collage..."

....
Ja, vad glad man blir, gullisar...kanske ska man våga sig in i studion igen och se om det kan födas fram något nytt trots allt :)
Och tack till min kära Marre som alltid bidrar med såväl sin sköna stämma som kloka tankar och idéer <3

Plinkar på en låt...


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fantasi- och lekfullt. Låter gott. En del lite vassa diskantljud (åstminstone i mina hyperkänsliga öron  :P). Kanske var meningen att man inte skulle vaggas till ro alltför lätt? Det gjorde nämligen jag. Gott mos!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Tack för alla fina kommentarer :wub:, blir alldeles varm i hjärtat, och tack Plinka för dina fantasifulla låtar som jag älskar att medverka på :rolleyes:

Nu har du nog fått mer inspiration för flera storverk!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Space:at  bra sound och lekfullt , bra röster ;)

Allt gott karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Space:at  bra sound och lekfullt , bra röster ;)

Allt gott karl

Vi hade jätteskoj, tack Karl :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Fan va nice! Läckert ljudlandskap, lite "8- bitigt" här och där vilket är coolt tycker jag. Mer på gång?  :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Har lite svårt för det här, har lyssnat en hel del på denna och det funkar ibland för mig och ibland inte. Blir lite monotont, med avbrott för märkliga ljudeffekter. Det blir lite för mycket..

Men i rätt stämningsläge funkar det. Har inget förslag på förbättringar. En melodi kanske? :D
Lyssnade mycket på sånt här i Chill out zonen, på raveställen, när jag var tonåring. Och det är proffsigt ihopsatt. När trummorna kommer in röjer det på bra.


Aja, bara mina åsikter. Bra jobbat ändå, även om det inte föll mig helt i smaken.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Dina grejer har alltid varit en av mina mesta favoriter på KR. Detta inget undantag. Läcker harmonivärld.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
En av mina favvo-tracks i festivalen och även nu! Här finns både talang och en lyhörd känsla för balans mellan alla element. Mycket välkomponerat med bra öra för genren!

MER!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad biomoib

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
OJ, så läcker! Denna har jag missat tidigare. Jag gillar verkligen den breda ljudbilden och alla spännande små detaljer. Sången är bara hur bra som helst. Av det jag har hört hitills på KR är nog detta det som ligger närmast min smak och sånt jag själv försöker göra.


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Fantasi- och lekfullt. Låter gott. En del lite vassa diskantljud (åstminstone i mina hyperkänsliga öron  :P). Kanske var meningen att man inte skulle vaggas till ro alltför lätt? Det gjorde nämligen jag. Gott mos!
Tack equality! Jo, det är som du säger, att det inte bara skulle vara lugn och ro hela vägen, utan här vakna till liv lite i det vaggande flowet ;)

Space:at  bra sound och lekfullt , bra röster ;)

Allt gott karl
Tack Karl för dina öron och feedback!

Fan va nice! Läckert ljudlandskap, lite "8- bitigt" här och där vilket är coolt tycker jag. Mer på gång?  :)
Tack Clemens! Kul att du gillar  :D Jo, det blir mer, försöker bara hitta någon lucka i vardagspusslet att smita in i studion igen, som förövrigt helt plötsligt förvandlats till något slags kaotiskt förråd  :blink: Här krävs en militärisk morsas åthutning åt övriga familjemedlemmar!

Har lite svårt för det här, har lyssnat en hel del på denna och det funkar ibland för mig och ibland inte. Blir lite monotont, med avbrott för märkliga ljudeffekter. Det blir lite för mycket..

Men i rätt stämningsläge funkar det. Har inget förslag på förbättringar. En melodi kanske? :D
Lyssnade mycket på sånt här i Chill out zonen, på raveställen, när jag var tonåring. Och det är proffsigt ihopsatt. När trummorna kommer in röjer det på bra.


Aja, bara mina åsikter. Bra jobbat ändå, även om det inte föll mig helt i smaken.
Ok, tack ändå för lyss Per!  :D Man kan inte gilla allt, och det är väl gott att vi är olika så att olika genrer växer fram ;) Kram

Dina grejer har alltid varit en av mina mesta favoriter på KR. Detta inget undantag. Läcker harmonivärld.
Tack så väldans Bribedant  :wub:

En av mina favvo-tracks i festivalen och även nu! Här finns både talang och en lyhörd känsla för balans mellan alla element. Mycket välkomponerat med bra öra för genren!

MER!

MOMA
Oh, man tackar och rodnar nästan  :wub: Ja, jo jag vill också mer...har med tid att göra just nu... :wacko:

OJ, så läcker! Denna har jag missat tidigare. Jag gillar verkligen den breda ljudbilden och alla spännande små detaljer. Sången är bara hur bra som helst. Av det jag har hört hitills på KR är nog detta det som ligger närmast min smak och sånt jag själv försöker göra.
Tack, och vad kul Biomob! För jag hoppas också att vi får fler medlemmar som vill jobba med den här genren/typen. Vi har mycket rock och pop och musikerna här är verkligen hur grymma som helst, men det är gott om vi breddar oss tycker jag. Ser fram emot att höra dina alster, och kanske kan det öppna upp för samarbeten med! Jag och Maria har tex funnit att våra röster ihop blir en spännande dynamik :)

---------------------
Tack alla för fantastisk feedback! Jag tror jag flyttar den till färdiga nu.
Plinkar på en låt...


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag tackar oxå för underbar feedback och låten känns fix och färdig :wub:

Heja Plinka!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan