Forum > Demolåtar

Dividend (komposition, arr), Plinka (sång, text)- Pers midsommarvisa

<< < (9/10) > >>

Dividend:
Underbart! :D Om nu bara solen skulle kunna spricka fram igen i nån vecka eller två så vore det kul :D

Tack för din kommentar och lyssning Marsall!

Dividend:
Det här är nog en av mina bästa melodier och Plinka sjunger underbart, så jag bumpar den mot allt vett och sans :D

Marruschkka:
Den är magisk denna melodi och Plinkas magnetiska röst förgyller :rolleyes:

Toppenfint samarbete detta.

/Marre

Dividend:
NY VERSION I TRÅDHUVUDET! :)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 09.08.2015, 14:18:58 ---Den är magisk denna melodi och Plinkas magnetiska röst förgyller :rolleyes:

Toppenfint samarbete detta.

/Marre

--- Slut citat ---

Tack. Men jag tror den är bättre mixad och arrad nu! :)

--------------------------

Ny version!

Har korrigerat sången efter metronom nu (synkat den totalrätt i mitt tycke) och arrat om en hel del, med en flöjt som leadar istället för fiolen. LASS-fiolen är lite svårmixad, så jag valde flöjten (från annat bibliotek) att ta dess plats - ren och skär lathet från min sida. Men det låter finemang och bättre än fiolfanskapet! :D

Ge oss feed om ni tycker nåt ska korrigeras!

Per

Håkan Nilsson:
Så j-a fint alltihop. Ditt pianospel är helt klart av din helt egna art. Det kan inte vara många som har en egen ton i pianon. Jan Johansson som växte upp i Ellne några kilometer härifrån, sa att man inte kan få en egen ton i ett pianon, det låter lika vem som än trycker ner tangenten. Men både han och du lyckas ju med det i alla fall, även om han sa så. Han brukade ibland trycka ner både C o Ciss till Grundtonen A för att få nåt liknade en bluestöjd gitarrsträng.

Det är så mycket fin musik här att jag blir rörd... Det vore roligt att få träffa er alla nån gång. Det enda som imponerar på mig är musik, o här kan man verkligen bli impad. Fin sång, bra gjort att samarbeta så. Verkligen fint...

Love you all.  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion