Forum > Demolåtar

Larsson - Låtskiss instrumentale

<< < (2/4) > >>

Bone:

--- Citat från: karl skrivet 05.09.2007, 10:11:23 ---[...]får floydvibbar[...]
--- Slut citat ---
Samma här. Det låter mycket bra. Se till att göra en "ordentlig" inspelning av den här. Många snygga partier melodipartiet vid 1:37-2:30, riffet som tar över vid 2:30-3:59 (vilket är brilijant!). Tycker dock att basen kanske ska spela mjukare eller möjligtvis inte rakt av spela samma melodi som gitarren gör från 3:17. Den är lite för stötig, ryckig och "otimead" för mig. Kan bli snyggt dock om det spelas med lite häng och lite mjukare.

Men allt som allt en grym låt. Se till att spela in den klart, fixa sångmelodi och text och sjung eller be någon sjunga på den. Den kommer att bli riktigt riktigt bra.

equality:
Skön tyngd och allvar i detta. Mycket välspelat och som sagt Floyd-vibbar. Härligt att det görs sådan här musik (fortfarande).
Låter ju som singbacken är helt klar.

tsmalmbe:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 05.09.2007, 19:20:07 ---
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 05.09.2007, 13:31:45 ---Mozilla öppnar inte speedyshare-filer, så det blir tyvärr olyssnat.

--- Slut citat ---

Jo då. Firefox låter vlc spela upp det hemma hos mig.

--- Slut citat ---

Jag använder inte FF, utan Mozilla :)

Harmonica mike:
Tjena.
Jag har oxå avnjutit detta stycke.Gillade det.Blir nog perrens med sång...Fick lite "Snobbar som jobbar" flash backs,du vet den där gamla tv-serien med Roger Moore å Tony Curtis..Jag ser inte låten som en planknig,mera en schysst dänga med lite sjuttiotals film influenser..Starkt jobbat Larsson,keep èm comin´..

Mvh
Micael

DåligtGehör:
Mina tankar gick till Ragnarök och inte till PF även om jag förstår tanken.

Gillar framför allt första halvan. Den känns sökande och spännande i sin relativa stillhet.
Jag vet inte men jag tänder inte riktigt på att den sen tuffar till sig. Blir mycket diskantgitarrer, väl hög orgel (som jag inte gillar ljudet på) och jo, helt ok, men inte så intressant längre för mina öron. (På något sätt så vill jag att den mer går hela vägen om den nu skall bli lite vräkigare. Lite som Fleetwood Mac på Then Play On. Men det är nog till stora delar en smakfråga)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion