Forum > Demolåtar

Larsson - Låtskiss instrumentale

<< < (4/4)

Larsson:
Yo Ola..
kul att den funkar..men det blir nog inget med erika på denna
hon har tatt sabbatsår från musikeriet..

hare gott
/Larsson
 :)

Goat Shrine:
Jag gillar den här låten, den är skönt "laid back". Den var bra för min huvudvärk också! Vet inte varför, men jag tänker på vatten när jag hör den :P 
Måste erkänna att jag inte vet riktigt hur en mellotron låter förresten.

Larsson:
Goat Shrine:
kul att höra..särskilt att den hjälpte mot huvudvärken..jag måste testa nästagång det är dagen efter :D

Mellotron:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mellotron

krya på dig!
/Larsson

HomoNeophilus:
Skön! Såg Ragnarök-kommentaren och det tycker jag stämmer! Gammal Kaipa också för den delen. Och visst är de båda gammal progg. Vissa element låter som rakt stulet från Shine on you crazy diamond... Inget fel i det förstås.

Sång på denna skulle kunna bli jättetöntigt (jäkligt mycket av både gammal och ny progg tycker jag faller hårt på att de envisas med att sjunga) så jag skulle nog akta mig lite för det. Tycker den gör sig utmärkt som den är, atmosfärisk istället för att vara lättillgänglig.

Trummorna är inte rakt igenom jättebra men det blir charmigt snarare än dåligt. Kaipa som sagt...
Själv hade jag nog struntat i sista avslaget också och låtit mellotronen sväva ensam ut i etern istället...

Larsson:
HomoNeophilus:
tackar för det..kollade upp Ragnarök & hittade en sida med klipp & är med på kopllingen..
nu ett till namn att kolla upp "Kaipa"..och visst finns det Crazy Diamond influenser i det..men stulet rakt av?
nä det går jag inte med på!! :lol:

jag är med på hur du tänker angående sången..jag har ju haft som utgångspunkt att den skulle vara instrumental
men sedan vart det tal om sång från en kvalificerad röst..
jag har själv ingen aning om vilket håll sången är på väg..
det ska bli skitspännande!

tack för input!!
/Larsson

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion