Forum > Färdiga produktioner
tsmalmbe - Rautataivas (cover)
spacetrucker:
Snyggt. Gillar denna version mera än originalet som låter mesigt på nåt sätt. Åtminståne efter att ha hör din version.
Några små tyck.
Vid 2:05 där elgurorna kommer med, där kunde den akustiska gitarren sänkas, nu hörs det bara scratch-scratch-scratch-scratch liksom... detta framhävs dessutom av att de akustiska gitarrerna är panorerade så långt ut.
Mellan 3:20 - 4:08 tycker jag koskällan (?) inte är helt taktfast hela tiden.
Annars gillas detta
//Space
MaxB:
--- Citat från: Dividend skrivet 08.06.2015, 15:25:44 ---SKön stämning i denna. KAn du lägga upp en youtube länk till originalet?
--- Slut citat ---
Finns ingen tillgänglig då jag sökte på titeln på låten.
tsmalmbe:
I första posten finns denna länk, den fungerar inte eller syns inte?
--- Citera ---Originalet finns här:
--- Slut citat ---
Angående taktfasthet. Jag tror nog det är trummisen som är i otakt och inte resten av bandet, men koskramlaren kan nog mycket väl vara i otakt.
Kanske jag kör ännu en mix. Eller problemet är väl att jag bara gjort en snabbmaster på detta (eq + limiter i sammma projekt) vilket alltid leder till sämre resultat än separat masterprojekt med en stereomix. Öronen lyssnar bättra de inte ögonen ser alla 70 audiospår. Men det jobbet har jag inte gjort rätt. Det skulle säkert hjälpa balansen - inte dock koskramlet :)
Tack för kommentarer åt alla.
MaxB:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 09.06.2015, 23:21:50 ---I första posten finns denna länk, den fungerar inte eller syns inte?
--- Citera ---Originalet finns här:
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Syns nog bara i Finland och Karelen. Här är det:
Videoklippet är inte tillgängligt.
Vi ber om ursäkt för det.
Marruschkka:
Vackert och vemodigt, snyggt :rolleyes:
Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida