Forum > Demolåtar

mahan - DEEP DOWN

<< < (3/4) > >>

mahan:

--- Citat från: HasseFX skrivet 26.05.2015, 15:18:55 ---...nu menade (åtminstone) jag inte att black metal skulle vara pop-alternativet. Jag tänker mig Mahan som svängig riffbaserad rock, mer åt blues och boogie-hållet  ;)

Detta sagt - detta är en skönt tung låt du kokat ihop! Du är en jävel på att få till dina gitarrer :)

--- Slut citat ---
Tack för lyssng o kul att du orkar ta del, ock känns bra att alstret gillas!
Den lille line6:ans möjligheter och relativt lätta interface ger användaren otroliga möjligheter.

mahan:

--- Citat från: Marsall skrivet 26.05.2015, 18:27:35 ---här var det Mahanmums!.. Härliga riff som stöts lixom fram o håller lyssnaren på helspänn o sången finfin till beatet  :) .. gurorna o basen kan fettas bra mycket ytterligare tycker jag.. sången kommer nog än mer till sin rätt då ..tror det funkar bra med det .. :)

--- Slut citat ---
Ska gräva lite till i line6:an och kolla med nåt fetare.
Kul att riffena gillas o att du hittat den stämningen jag sökt, tack! :)

mahan:

--- Citat från: bjurte skrivet 26.05.2015, 15:24:18 ---Kompakt, mörkt och ångestladdat, näe dit ner vill man nog inte igen...
Basnöten va inte mycket att bråka om tycker jag..
KAnske att du kunde höja gurorna några myrben.. 

--- Slut citat ---
Trots att stämningen e mörk och cytostaterna rinner ner i ådrorna när jag skriver detta så e jag glad att jag lyckats med låtbygget.
Ska kolla över låten bara jag kommer till studion, fått många goda råd, tack!
Flaggan i topp o kör hårt! :)

Marruschkka:
Mycket tung och bra rock, jag gillar skarpt :P

Kör på!!

/Marre

mahan:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 27.05.2015, 19:25:18 ---Mycket tung och bra rock, jag gillar skarpt :P
Kör på!!
/Marre

--- Slut citat ---

TAck Marre för lyssning o komment, kul att det gillas!
Och visst kör jag på.... aktare så du int blir under :D
Tar det lite lugnare just nu men hårdskivan dignar av låtideér, hold on!

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion