Forum > Färdiga produktioner
Asti - Stay (klar)
bjurte:
Snyggt och prydligt Asti, som alltid.. :)
JA jo solot var det väl inget störe fel på, kanske att du kunde hitta ett lite mer 'öppnare' sound.
Nu är den lite luddig och låter som en elgura som egentligen vill vara en Akke.
Och japp, musiken var bättre.. B)
Asti:
mahan - Nja, det går nog lite upp och ner tror jag! :)
OK, du tycker ett akustiskt solo skulle sitta bättre...
Jomen vi är väldigt internationella här i Vetlanda. :D
Kul att du tycker det är bra!
spacetrucker - Det är kanske lite lounge-musik över denna ja, men
avstressande kan ju vara bra ibland! :)
Då tillförde pianot trots allt en del, var lite osäker på det.
Tyckte själv att jag hittade ett mjukt, snyggt gitarrljud
som passade låten, men du är också fundersam....
bjurte - "Snyggt och prydligt" - låter som det är lite tråkigt...? :rolleyes:
Det är kanske som mahan var inne på att jag bör ersätta sologitarren
med en akustisk... :unsure:
Tack för era kommentarer och tips! Ska testa om jag får till ett bättre funkande solo
med den akustiska gitarren!
/Asti
Marsall:
Skön lyss från start till mål ..ståbasen passar finfint.. bra reffehook.. kommer inte på nåt annat än det skulle passa klockers med ett piano också/istället ?för gurasolo :o :)
HasseFX:
...mängder av åsikter bli're ju... :)
Here are ze vot... views from ze HasseFX jury - bra låt med skön atmosfär och sväng! Detta arr med trummor på (kanske visp-tjomp för att inte överlasta) skulle jag gilla bättre. Alternativt utan trummor, om du tunnar ut arret till i princip gitarrer + bas och möjligen mer diskreta "flytande" stråkar som bryter av mot tretakten. Det befintliga arret utan trummor känns lite uumpa-orkester ;) Gillar gitarrsolot (som en del av ett arr med trummor).
Asti:
Marsall - Håller med dig om pianot! Om jag vore en bättre pianist skulle
jag gärna haft ett pianosolo i stället! :)
HasseFX - Tanken med låten var att få till något "intimt" utan trummor, så då faller hela idén om jag skulle lägga in trummor.
Nej, några trummor blir det nog inte. Elpianot vill jag gärna ha med, gillar det mjuka soundet, men det kanske
borde varieras mer och möjligen användas mera sparsamt...? Men, som sagt, jag är tyvärr ingen pianist.
Och du verkar inte ha något emot elgitarrsolot, som de flesta opponerat sig mot...
Tack för era kommentarer! Om jag hittar ett passande trumpattern med vispar ska jag testa det, annars lägger jag ingen tid på det.
Det blir nog så att jag försöker mig på ett akustiskt gitarrsolo i stället för elgitarren!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida