Forum > Färdiga produktioner

Asti - Stay (klar)

<< < (6/7) > >>

Asti:
Har testat lite lugnare stråkar i refrängen, men tycker inte det blev bättre, snarast tvärtom....
Så det här får bli den färdiga versionen! Tack för alla kommentarer!
/Asti

MOMA:
Det här är kanske det bästa Mr Asti har presterat, och det är ju inte så lite. Jag får en mycket god feeling av leaden - den är inte helt olik karaktären på Alan Parson Project - och det är ett mycket högt betyg. Den ligger nära, men svävar fram :)
Sedan tycker jag ditt sätt att snickra säkra och bra melodier bara blir bättre och bättre. Den här är en låt att lyssna många gånger på.

5 MOMAs av 5 möjliga!

Asti:

--- Citat från: MOMA skrivet 12.06.2015, 09:42:39 ---Det här är kanske det bästa Mr Asti har presterat, och det är ju inte så lite. Jag får en mycket god feeling av leaden - den är inte helt olik karaktären på Alan Parson Project - och det är ett mycket högt betyg. Den ligger nära, men svävar fram :)
Sedan tycker jag ditt sätt att snickra säkra och bra melodier bara blir bättre och bättre. Den här är en låt att lyssna många gånger på.

5 MOMAs av 5 möjliga!

--- Slut citat ---
Din kommentar värmer, trots att jag sitter i 30-gardin värme utanför Verona!  :)
Det var rätt många år sedan jag hörde något med Alan Parson Project, men vad
jag minns gillade jag det...
Att jag skulle ha blivit bättre på låtskrivandet vet jag inte, men jag gör nog mer
raka, harmonimässigt enklare låtar numer. Förr kunde jag lägga mycket tid på
att hitta okonventionella ackordföljder. Mixmässigt sett tror jag dock att jag lärt mig
en del här på KR.
Tack för din kommentar!
Asti

Jambrains:
Oj vilken snygg ljudbild! Riktig nice sång och ståbas ska det såklart vara i denna, inget snack om saken.
Mixen låter riktigt bra, kanske skulle jag vilja ha upp acken lite och backa lite på elpianot (men jag är ju gitarrist så det får man väl ta med en nypa salt...)
Absolut inga trummor på denna tycker jag.
Acke-solot är klockrent, det får definitivt min röst.
Inte mycket att snacka om, skitsnyggt!
Bra jobbat!

equality:
Oj vad snyggt! Nästan så att det skulle kunna något från Lennons lost tapes. Produktionen sätter du ju hur bra som helst. Några småsaker: stråkarna skulle jag vilja ha lite mer fristående från melodin om du förstår hur jag menar. De spelar så i slutet av refrängerna men skulle vilja ha det så hela vägen. Pianot som spelar med i melodin känns lite lverflödigt (bara där). Nitpicking som sagt. Helheten är lysande!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion