Forum > Färdiga produktioner
Asti - Stay (klar)
Asti:
Här ligger den ursprungliga versionen med elgitarrsolo,
ifall någon är intresserad av en jämförelse....
mahan:
Tjou Asti!
Akustiska solot sitter fenomenalt fint, håll det! :wub:
Kunde kanske vara lite lugnare lirat, luta lite mer på långa toner, tycker det kunde passa bättre till låtens lugna fina stämning.
I chorusdelen kunde du ännu kolla på mixen vid crescendot "stay, stay", tycker stråkarna (eller nåt annat instrument) tar i lite starkt och det blir lite trängt i ljudbilden, kan räcka med lite volym minskning.
Attans go låt, kanske borde avnjutas med lite rött vin eller... :D
h. johan
Asti:
--- Citat från: mahan skrivet 28.05.2015, 00:59:15 ---Tjou Asti!
Akustiska solot sitter fenomenalt fint, håll det! :wub:
Kunde kanske vara lite lugnare lirat, luta lite mer på långa toner, tycker det kunde passa bättre till låtens lugna fina stämning.
I chorusdelen kunde du ännu kolla på mixen vid crescendot "stay, stay", tycker stråkarna (eller nåt annat instrument) tar i lite starkt och det blir lite trängt i ljudbilden, kan räcka med lite volym minskning.
Attans go låt, kanske borde avnjutas med lite rött vin eller... :D
h. johan
--- Slut citat ---
OK, då sparar jag det! :)
I slutet av refrängen kommer en kör in med lite pålagd chorus-effekt,
vilket kanske gör ljudbilden lite "grötig" där...?
Ska lyssna och kolla! Kanske räcker att justera volymen på kör och stråkar ja.
Jag skulle hellre rekommendera en vit bourgogne. :rolleyes:
Tack för återkommande feedback!
/Asti t.f. sommelier
HasseFX:
...fint akustiskt solo och bra klang i gitarren! :) I övrigt står mina åsikter fast - att arret hamnar "i kläm" mellan en lättare och tyngre version.
Asti:
--- Citat från: HasseFX skrivet 28.05.2015, 20:31:13 ---...fint akustiskt solo och bra klang i gitarren! :) I övrigt står mina åsikter fast - att arret hamnar "i kläm" mellan en lättare och tyngre version.
--- Slut citat ---
Skönt att solot verkar vara en förbättring! Jo, Martin-gitarren är jag väldigt nöjd med!
Har funderat på det du sa om "umpa-bumpa" i din förra kommentar och inser att det är stråkarna som orsakar det.
Borde kanske göra om stråkarna till lite mer "flytande" spel så som du föreslog för att passa in i bef arr...
Ska även justera nivåerna som Mahan var inne på för att få lite "luft".
Tack för återkommande feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida