Gillar harmonierna, pianot är spännande !!! Kommer att tänka på Robert Wells och Rhapsody in Rock fram till att sången kommer in.
MAdness fast mycket bättre och mer up to date. Och utan den engelska accenten

vilket är bra !!! Solot är spännande och jag tänker på R. Wells och J. Schaffer vilket är ett mycket högt betyg. Mixen fungerar bra tycker jag. En härlig låt !!!! Kanske du kan se över dina bends någon cent till - och ingångstonen till solots fraser.

Men det är mer en fråga om smak och du har personlighet nu...Basens groove ligger litet högt i volym i intermezzot i mitten. Sedan fortsätter den vara hög i volym. Sänk den litet , så ger den mer effekt på ett mer lättlyssnat vis. Kanske du kan lägga en dipp vid 60 Hz på eq så blir basen tydlig trots volymsänkning,,,,tror jag

!!! Du kan ju prova i a f. Basens volymnivå är det enda jag reagerar på. Annars kanoners !!! Bra , MOMA !! Gillar denna, mycket..
Hör nu att basens nivå fungerar igen på slutet efter intermezzot....Fixa basens ljudnivå i mitten av mixen, just där är den för hög. Jag skulle gjort ett till track för basen och haft samma pluggar på den men lägre volym över just det avsnittet. Det ska gå att rita i volymen också men det vet jag inte hur man gör

!!!!
mvh
« Senast ändrad: 21.05.2015, 16:36:27 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/