Forum > Färdiga produktioner
MOMA – Here We Go Again
MOMA:
--- Citat från: Asti skrivet 22.05.2015, 10:58:05 ---Uppiggande och medryckande låt! Läckra akustiska gitarrer och fin sång/stämsång!
Är det en tolvsträngad du använder till det snygga kompet?
Hittar inget att anmärka på efter ett par lyssningar, utan konstaterar bara att det är
en skön låt, snyggt framförd och producerad.
/Asti
--- Slut citat ---
Det är en 12.a. Och den inköptes av undertecknad på en språkresa till London för sisådär 100 år sedan - 50£ - dvs hela månadens reskassa. Tuffa dar för en 15-åring :D För 5 veckor sedan lämnade jag in den till killarna på Jam - kan jag rekommendera - fick tillbaka legenden i absolut toppskick och kan inte riktigt hålla fingrarna ifrån den, och med dagens stämapparater är alla hinder väck.
Marsall:
Ännu en finfin låt ..härligt! :) xtra plus för sticket ..galet o gott! visst sången o stämmorna o hookarna e ju klockers! ..liite murrigt/dovt sångljud för min smak Men .. det kan va mina murriga öron som spökar :unsure: :D
MOMA:
Det där med murrigt är knepigt - i kampen mot den där "hinnan" – som kan finnas framför låten, den där som inte finns på proffsigt mixade och mastrade låtar – så vrider man och vänder på allt. Men, i de senaste alstren har jag valt att stå för dynamiken och inte pressa fullt ut för max volym. Kanske att jag då skulle lyft 5000 och uppåt en aning för att få lite mer crisp och "luft".
Fråga: Är det någon som har klockers tips för att tvätta bort den där "hinnan" (ofta dovt eq, eller klent tryck men ibland annat skräp)
Uppskattar alla inspel :)
Dividend:
Jättebra prod.
Skön låt och lite småkul text på nåt vis. Har väl lite udda humor :) (Kan vara att låten går i dur och sången är glad, när det handlar om gäng som bråkar och nån som är en idiot och blod osv... :)
Bra!
Roffe H:
Som sagt, snygg sång och stämmor, läckra gitarrer och proffsigt producerat, kanonlåt. :D
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida