Forum > Färdiga produktioner
MOMA – Here We Go Again
MOMA:
Tacker för lovorden!
Det stärker lite, när jag nu ska ge mig i kast med en lugn (och djuuup) melankolisk historia som växt fram på pianot. Den är tänkt att gå in i progplattan som en lite lugn oas :)
(ibland blir det liksom mental uppförsbacke när man ser alla spår som ska sättas – och pluggas – och mixas – och mixas om – och mastras...) (känns det igen - any one?)
MEN KUL ÄR DET!
MaxB:
Murrigt sångljud tänkte jag i första delen - men sen tänkte jag inte på det.
MOMA:
Tack för input, jag jobbar ständigt på det – balansen mellan mer luft över 5000 hertz och julafton på de-essern. Knepigt och bara att öva antar jag. Om någon har något juste husmorstips, så är det välkommet!
MOMA:
--- Citat från: Marsall skrivet 26.05.2015, 18:36:55 ---Ännu en finfin låt ..härligt! :) xtra plus för sticket ..galet o gott! visst sången o stämmorna o hookarna e ju klockers! ..liite murrigt/dovt sångljud för min smak Men .. det kan va mina murriga öron som spökar :unsure: :D
--- Slut citat ---
Tack för input. Jobbar nu med en ny mix-variant där leaden ska lättas lite mer. Hoppas var klar inom en vecka eller så :)
Återkommer!
spacetrucker:
Jo, håller med övriga, not bad :)
På nåt sätt väntade jag att trummisen hade fått hänga med efter solot.
Akustiska gitarren låter bra.
Det enda jag vill invända mot är användning av f##k -ordet :rolleyes:. Det sitter inte i en prog -låt tycker jag. Det passar bättre i musik typ Rammstein men prog har jag alltid ansett vara mer sofistikerat... eller nåt :unsure:
Men jo, på det stora hela gillar jag nog denna.
// Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida