Kontrollrummet

ipad air 2 och pc...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad brynte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
    • andreasbryntesson
jag funderar på att införskaffa min första padda/ platta.
tänker isf framförallt att använda den till musik.
skrivande, skapande, live, inspelning osv...
idag verkar det vara ipad air 2 som är det bästa alternativet, så det blir nog en sådan isf.

jag har hela tiden kört på pc/ android och har aktivt filterat bort allt som har med apple att göra, vilket innebär att jag har väldigt dålig koll på apples produkter överlag och framförallt paddor/ plattor, som jag oxå har filtrerat bort oavsett tillverkare.
jag tycker att det känns väldigt inspirerande med en "mobil" studio och har skrivit flera låtar i mobilen, men google verkar tyvärr inte prioritera ljud.
jag har sett (trots filtreringen) att det finns en himla massa grymma appar och tillbehör till iphone/ ipad, som bidrar till att jag nu har börjat att bygga upp ett intresse för en ipad.
det känns som det enklaste steget att ta, för att testa på ios.
dator och mobil känns som betydligt större steg och jag är inte beredd att byta ut dom, innan jag har testat ordentligt (och kanske inte då heller, eftersom jag är väldigt nöjd med både pc och android).

jag har en del funderingar inför denna eventuella investering:

* jag har ett ljudkort som ska funka med ios (rme babyface).
behöver jag köpa till något för att kunna koppla ihop det med paddan?
antar att jag behöver någon slags adapter iom att det är ett usb ljudkort och ipad har väl inte usb?

* behöver jag köpa till något för att kunna koppla ihop ipad med min pc?
funkar denna kombon ok, eller kommer jag att få problem med ipad/ pc?

* något mer som jag kommer att behöva köpa till för att allt ska flyta på utan problem?
appar, tillbehör, osv...?
there's no fate but what you make...
www.andreasbryntesson.com