Forum > Färdiga produktioner
MOMA – Smile & Grounded Angel & Breaking Down – En Suite
bjurte:
--- Citat från: MOMA skrivet 20.05.2015, 16:17:32 ---Tack för lovord och konstruktiv kritik!
Soundet på trummor är ett evigt diskussionsämne, själv har jag ibland faktiskt valt krasst torra trummor för att de helt enkelt är så mycket enklare att hantera i mixen. Man vet vad man har dom:)
Samtidigt vill man inte tappa livet i dom.
SÅ: är det någon som har tankar i ämnet trummor med eller utan rum och att få dom att sitta i mixen?
Pleeeease let me know!
--- Slut citat ---
Trummornas grundkomp fungerar utan så mycket rum, pukgrejjorna i första sångpartierna däremot låter väldigt onaturliga och
utan deras naturliga 'sjung' eller hur man ska förklara.
Tycker jag då.. B)
HasseFX:
Underbar resa! :wub:
Du har hittat en stil som låter helgjuten och "självklar" - låtbyggen, arr, instrumentala insatser, sång...
Det skulle kunna "releasas" som det står och går - men eftersom jag nu KAN lämna synpunkter så... ;)
- Lite för "spänt" uttryck - skulle kunna vara ett uns mer avspänt och "loose". Avspeglas mest i sång och bas, där det halkar till rytmiskt ett par gånger.
- Sologuran skulle må bra av att utstråla mer självförtroende, s.a.s...
Larsinger:
Underbart! Detta är precis sånt här som jag älskar. Det får gärna vara långa partier.
Allt är skitsnyggt spelat, arrat och mixat. Möjligen tycker jag att sången, främst i den första delen (Smile) kunde ha mer edge eller overdrive.
Jag kan också höra det ploppiga i pukorna, men störs inte av det. Hellre det än att dom dundrar runt. Lyssnar man på gamla Genesis och Yes m.fl. så är oftast produktionerna avsevärt mindre bra än detta. Fast det är ju förstås decennier sedan...
Mer av progressive!! :D
/Lars
MOMA:
Wow vilka lovord!!
Ja, lite mer edge i sången skulle man ju kanske kunna önska sig, inte minst från sångaren själv då:)
Försöker hålla en ton som synkar med texten (och sen går resten av energin till att överhuvud taget sjunga rätt)
Har just lagt sista handen vid en produktion med text på temat gäng i London typ 50-tal (inspiration fr en film) som ska ingå i samlingen med låtar - kan ju säga att det var lite uppförsbacke vid micken då :angry:
Tack för kommentarer - jag lyssnar noga, det finns så många smarta huvuden på g här!
MOMA:
[/quote]
Trummornas grundkomp fungerar utan så mycket rum, pukgrejjorna i första sångpartierna däremot låter väldigt onaturliga och
utan deras naturliga 'sjung' eller hur man ska förklara.
Tycker jag då.. B)
[/quote]
Jag håller i sak med! Ett rum, en lite mer närvarande klang skapar liv - men i en tät mix är det också mycket att hantera och många instrument som bråkar om ett jäkligt litet utrymme bland hertzen. Det är knepigt det där!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida