Forum > Färdiga produktioner

MOMA – Smile & Grounded Angel & Breaking Down – En Suite

<< < (3/5) > >>

bjurte:

--- Citat från: MOMA skrivet 21.05.2015, 12:34:04 ---

--- Slut citat ---

Trummornas grundkomp fungerar utan så mycket rum, pukgrejjorna i första sångpartierna däremot låter väldigt onaturliga och
utan deras naturliga 'sjung' eller hur man ska förklara.
Tycker jag då..  B)
[/quote]

Jag håller i sak med! Ett rum, en lite mer närvarande klang skapar liv - men i en tät mix är det också mycket att hantera och många instrument som bråkar om ett jäkligt litet utrymme bland hertzen. Det är knepigt det där!
[/quote]

HE-he ! Ja ingenting ska få vara lätt här i världen.  :wacko:
Så många val och så många möjligheter.. :D
Mycket beror ju oxo på vilken trumm-plugg man anv. En del klarar av rum och läck bättre än andra.
Annars brukar ju läck i OH mickarna kunna fixa lite naturligare sjung utan att lägga till så mycket rum, men sån vet du säkert bättre än jag! ;)
Nä nu ska vi inte ta fokuset från en underbar musikalisk resa. (Jag kan utan probl. lyssna och njuta av stycket, med eller utan 'sjung')  :)

Marsall:
Mycket fina partier i låten o sången e finfin! :).. betoningarna bas trumma/puka/kagge  i första delen av låten låter lite konstigt..beror nog på trummljudet låter ryckigt .... annars diggas ini kaklet :D

pxm:
Gillar harmonierna, pianot är spännande !!! Kommer att tänka på Robert Wells och Rhapsody in Rock fram till att sången kommer in.
MAdness fast mycket bättre och mer up to date. Och utan den engelska accenten :) vilket är bra !!! Solot är spännande och jag tänker på R. Wells och J. Schaffer vilket är ett mycket högt betyg. Mixen fungerar bra tycker jag. En härlig låt !!!! Kanske du kan se över dina bends någon cent till - och ingångstonen till solots fraser. :) Men det är mer en fråga om smak och du har personlighet nu...Basens groove ligger litet högt i volym i intermezzot i mitten. Sedan fortsätter den vara hög i volym. Sänk den litet , så ger den mer effekt på ett mer lättlyssnat vis. Kanske du kan lägga en dipp vid 60 Hz på eq så blir basen tydlig trots volymsänkning,,,,tror jag :D !!! Du kan ju prova i a f. Basens volymnivå är det enda jag reagerar på. Annars kanoners !!! Bra , MOMA !! Gillar denna, mycket..
Hör nu att basens nivå fungerar igen på slutet efter intermezzot....Fixa basens ljudnivå i mitten av mixen, just där är den för hög. Jag skulle gjort ett till track för basen och haft samma pluggar på den  men  lägre volym över just det avsnittet. Det ska gå att rita i volymen också men det vet jag inte hur man gör :D !!!!

mvh

MOMA:
Tack!!
Ska ta ett varv till och då kika på basen - en envelope skulle kanske inte heller skada. Har efter ett antal dygn börjat höra detaljer som inte fanns där nyss (!?!) så det blir nog påt igen om ett par dar :)
Tack igen för vettiga synpunkter!

MOMA:

--- Citat från: Marsall skrivet 21.05.2015, 13:16:11 ---Mycket fina partier i låten o sången e finfin! :).. betoningarna bas trumma/puka/kagge  i första delen av låten låter lite konstigt..beror nog på trummljudet låter ryckigt .... annars diggas ini kaklet :D

--- Slut citat ---
Att programmera trummor är en utmaning, men än värre är det att mixa. Kanhända lär man sig att vässa feelingen efter hand  :blink:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion