Forum > Färdiga produktioner
MOMA – Smile & Grounded Angel & Breaking Down – En Suite
MOMA:
MOMA – Smile & Grounded Angel & Breaking Down – En Suite
OK (puh..) Så har då ännu en del i projektet modern progrock lämnat mixerbordet (tillfälligt i alla fall) och funderingar, tips och smarta tankar emottages tacksamt.
Smile är ett stycke som legat och grott ett bra tag, men som fick riktig fart för ett par månader sedan, då bribed ant började leka med en tolvsträngad akustisk på den. Faktum är att den guran sedan blev grund för både stycke två och tre som sedan växte fram ur den sessionen. Grounded Angel är snarast en improvisation på myrans tolva som sedan fick fast form, och även blev plattform för Breaking Down.
Jag kände att med tanke på processen bakom låtarna, så var det naturligt att se om man kunde snickra ihop alla tre – och det känns som det gjorde sig ganska bra :rolleyes:
Mycket knep har gått åt piano och gitarrspel (med ups & downs) liksom sången och att hitta rätt balans bland ganska många element i arrangemanget.
Smile och Breaking Down mixas nu som enskilda spår också, men som en helhet i ett album (siktar på vinyl faktiskt) så kommer nog sviten att gälla. Texterna kommer med de enskilda tracksen:)
Lyssna – om du har en spontan tanke - skicka den till mig. Trötta mix-öron kan behöva lite support!
Asti:
Väldigt bra! Hittar inget som sticker ut eller känns fel.
12 minuters musik är rätt mycket att lyssna på och ha synpunkter på,
men det kändes aldrig långsamt eller tråkigt. Förstår dock inte vilket
parti som är Grounded Angel... :)
/Asti
MOMA:
Kul att det kändes bra!
Jo, stycket i mitten - det lite drömska intrumental-partiet innan Breaking Down dunkar igång - där skymtade jag en Grounded Angel i de skira dimmorna :)
bjurte:
Imponerande stycke, många fina instrumentalinsatser och fina melodier, Introt (första 1 o en halv minuter) är suveränt, resten är bra det oxo
men introt är mums,pukorna i första sångdelen sedan är väldigt 'Ploppiga' och snustorra, låter lite skumt, kanske lite mer rum där ??
kanske trummorna överlag ??
Snyggt hantverk.. :)
MOMA:
Tack för lovord och konstruktiv kritik!
Soundet på trummor är ett evigt diskussionsämne, själv har jag ibland faktiskt valt krasst torra trummor för att de helt enkelt är så mycket enklare att hantera i mixen. Man vet vad man har dom:)
Samtidigt vill man inte tappa livet i dom.
SÅ: är det någon som har tankar i ämnet trummor med eller utan rum och att få dom att sitta i mixen?
Pleeeease let me know!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida