Jo, alltså. Jag fick tillbaka min första elgitarr

som jag sålde för ca 37 år sen till en kompis. Den har varit med om en hel del på sin resa och nu tänkte jag renovera den.

Tänkte börja med att byta stallet och se om jag kan få intonationen att stämma. Lyckas det inte så nöjer jag mig med att återställa gitarren i "ursprungligt skick", dvs att jag plockar bort hunbucker micken och försöker fixa en ny... ja, vad heter den vita skivan frampå.
Om jag däremot får bukt med intonationen så då....
Nu har gitarren två single coil mickar och en humbucker. Idéer om detta mottages... och skall jag koppla dem i serie eller parallellt eller på nåt annat sätt... rent soundmässigt alltså.
Har kollat en massa kopplingsschemor på nätet och det är ett träsk där man lätt går ner sig. Inställd på att köpa nya mickar om det behövs... vill testa med de gamla mickarna först i alla fall för att de är... hmm... gamla.
Så ni som gjort sånt här förut. Tips och trix mottages med tacksamhet. Jag vill inte kasta mig huvudstupa i detta å göra nåt som jag senare inte kan få ogjort. Och jag vill gärna behålla den slitna looken.
Varför jag gör detta.... varför inte. Kul att göra nåt själv. Och dessutom har gitarren rätt stort affektionsvärde.
// Space
« Senast ändrad: 20.05.2015, 10:00:30 by spacetrucker »
Life is too short to remove USB safely