Forum > Demolåtar

mahan - RUSH HOUR (Ny version 21 maj)

<< < (3/4) > >>

MOMA:
Får jag säga något?

Jo, om man blir lite nördig och pillar i detaljerna, så tycker jag en väldigt viktig poäng i den här mixen (bortsett från allt annat som är bra) det är separationen mellan gitarrerna – det är mycket tätt i de registren, men du får varje yxa att sticka fram på egna meriter. Imponerande, eftersom jag själv ibland fullständigt trasslar in mig bland strängarna. Har man väl passerat spår nr 2 och 3 med olika gurkor blir den mud.

Har du något trick du använder dig av för att separera???

Roffe H:
Skön låt Johan, härlig bredd på gitarrerna och bra sång som vanligt, en doft av skäggiga farbröder från Texas tro jag bestämt mig höra  :D
Roffe H

mahan:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 21.05.2015, 08:22:11 ---Skön låt... trummisen har det klagats på... ge honom åtminståne en ny baskagge med mera botten :P
//Space

--- Slut citat ---
Hoppas det blev nån ändring, han kom tebaks när jag gav honom en ny kagge!

--- Citat från: Asti skrivet 21.05.2015, 09:42:45 ---Du missförstod mig Johan! Jag var nykter när jag lyssnade,
men kanske lite överkänslig för högljudda trummor, som det kan bli
morgonen efter!  :D
/Asti t.f. baksmällepretendent

--- Slut citat ---
Jassåå, det var en snygg bortförklaring :lol:
fixat lite på trummorna så kanske det inte behövs så stora mängder lyysnings sprit! :D

--- Citat från: Marsall skrivet 21.05.2015, 13:00:36 ---bra låt o growl ..tycker du kan dra upp gurorna lite till in the face ..för dom försvinner lite i symbaler o sång nu.. mer googura :D

--- Slut citat ---
Tjou Marsallen, det e lite knepigt att få till nånsorts balans med 5 st guraspår, plocker jag upp dom mera så försvinner solisten, men lite har jag pillat på detta i den nya versionen, hoppas den känns bättre!

--- Citat från: MOMA skrivet 21.05.2015, 13:08:05 ---Jo, om man blir lite nördig och pillar i detaljerna, så tycker jag en väldigt viktig poäng i den här mixen (bortsett från allt annat som är bra) det är separationen mellan gitarrerna – det är mycket tätt i de registren, men du får varje yxa att sticka fram på egna meriter. Imponerande, eftersom jag själv ibland fullständigt trasslar in mig bland strängarna. Har man väl passerat spår nr 2 och 3 med olika gurkor blir den mud.

Har du något trick du använder dig av för att separera???

--- Slut citat ---
Tackar för skön respons, kul att du lyssnar o kommenterar!
Det där problem med att separera är ju faktiskt mycket enkelt löst, själv beställde jag en separator från lanthandeln och den funkar perfekt... :P :lol:.. näemn skojar bara!
Har nog inga trolleri trix för mixen annat än några råd som jag själv kör med och märkt att funkar:

* vid inbandning lämnar jag ett rejält gap till "det röda" så att inte ens i misstag nåt körs på dist
* när jag förbereder en mixning drar jag ner alla kanalernas volymslide med ca 50% men lämnar utgången på 0 db. På det sättet lämnar jag utrymme på utgången så att jag får en mastrinsplugg/kompressor insatt och kan använda dom utan att behöva komprimera/packa ihop mixen för mycket. Och det betyder att det är lättare att bevara dynamiken i mixen och på det sätter kan man lättare få till stånd dendär separerings känslan.
* Men de e ju vad jag gör, nån annan har säkert nåt annat sätt att jobba på. Och jag har åxå ännu mycket att lära o testa

--- Citat från: Roffe H skrivet 21.05.2015, 15:22:10 ---Skön låt Johan, härlig bredd på gitarrerna och bra sång som vanligt, en doft av skäggiga farbröder från Texas tro jag bestämt mig höra  :D
Roffe H

--- Slut citat ---
Det har du alldeles rätt i att en viss inspiration kommer från dom skäggbeprydda guubarna!
Tack för lyss o komment!

MaxB:
Bra mix och rösten är fin fin!
Det enda jag har att invända mot är att jag upplever basgitarren på tok för tunn och i avsaknad av ... (håll i dig nu...) ... basfrekvenser.
Men ingen annan har yppat det så jag kan, om du vill, tro att det är min lyssning, som inte har vad som förväntas.

Dividend:
Riktigt bra. Kan hålla med Maxb om basen. Annars fullträff, snygga riff, snyggt sjunget. Roligt ämne (texten)

Bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion