Forum > Färdiga produktioner
Hedblom - Light Goes Out
Hedblom:
LÅTNAMN: Light Goes Out
ARTIST/GRUPP: Hedblom
GENRE: Singersongwriter
LÅTLÄNGD: 2:22
KOMPOSITÖR: Hedblom
PRODUCENT: Hedblom
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2015
FORMAT: mp4/mp3
https://www.youtube.com/watch?v=LzNp-e9rSDI&feature=youtu.be
Ett youtube-klipp dagen till ära. Bifogar även mp3 om det skulle vara något krångel.
Åkte på endagarsfebern och blev genast uttråkad. Riggade upp i vardagsrummet och spelade in live och filmade.
Har lagt på hammond och lite körer men är i stort sett obearbetat. Svårt att EQa när det blev slask från kanalerna, men sånt är livet.
Hur som helst.. En gammal låt som jag inte har spelat in förens igår. Är inte så mycket text men handlar kort och gott om att växa upp och anpassa sig till livets ideal och normer. Lite som Neverland :lol:
Asti:
Inte så tokig låt! Du sjunger bra, men jag hör inte alla ord.
Gitarren låter inte helt stämd och jag skulle gärna vilja ha den lite mjukare...
Snyggt med orgeln som smyger in! Tänker du utveckla arret ytterligare?
/Asti
MaxB:
Tycker det låter bra som bakgrundsmusik här på jobbet innan jag ska gå hem!
Hedblom:
Anledningen att gitarren är vass är för att den går in väldigt mycket i sångmicken. Försökte skära diskant men det blev nästan värre då.
Tyckte det var roligt att spela sådär men det är klart att det kliar lite i fingrana att göra en riktig inspelning och bygga på.
MaxB:
Gör en till inspelning! Rikta kameran lite lägre så man ser gitarren du spelar på och orgeln och gitarrerna i stället!
Och hur lätt kan det vara att se glad ut? Inte lätt enligt mig. Känns så krystat om man skulle se glad ut. Men tror att det är större behållning för en del som tittar på videon.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida