Forum > Färdiga produktioner
Plinka, Jocke, Roffe och pxm - "I taste U"
zorrow:
Mycket bättre! Gillar det här varje gång jag lyssnar. Härlig stökig livekänsla. Alla hi-hatar, cymbaler och crashar är fortsatt lite vassa men det är bättre. Cymbalen i höger öra som jag nämnde tidigare är fortsatt lite hög. Om jag har fattat det rätt ligger alla trummor på ett stereospår? Om så är fallet minska 1-2 dB från 5000 KHz och uppåt på den kanalen.
pxm:
zorrow - Tack för råd !!! Jag har dragit ned 2db nu på high end, då blev percussions litet vass så jag drog ned på dem också....Är detta bättre ??? Börjar jag närma mig ??? :)
Burnin_Sven - Tack tack, kul att du gillar´t !!! :) Vi får se om Tarrantino hör av sig framöver....
mvh
mahan:
Tjou collabbet!
Hörs att ni trivts med projektet. 60-70tal så det brakar om, då var ju dom finslipta mixarna inte det viktigaste utan det var "hålligånget" som gällde och hålligång e det här till 103%.
Annars helt ok men ett dussin kompressorer gör det lite väl kompakt, så släng ut 11 av domn så kommer det att bli kalas!
bra jobbat allihoppa! :)
h. johan
pxm:
mahan - Tack,tack !!! Ändrade på masterbussen nu och hoppas det inte är lika komprimerat.... :)
mvh
spacetrucker:
Vilken spelglädje :D
Lite för stökigt för mig dock... lyssnade i alla fall genom hela låten... två gånger :P
Smaksak om man gillar detta eller inte men angående mixen så var det en sak som störde mig, cymbalkraschen. Den sticker nog ut rätt otäckt tycker jag.
//Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida