Forum > Demolåtar
Bribedant - D.I.Y lirar Genesis: Carpet Crawlers
mahan:
Tjou!
Är ju inte stor vän av coveralster men men men...
Denna plockar du hem Max. Sade för en stund sen åt vår nya medlem Albin att man glömmer alstrets komp när man lyssnar på sånginsatsen, och här gäller samma sak. Jisses va snyggt sjunget Max, fulla poäng av mig!
Detta betyder ju inte att kompet är uselt, tvärtom är det proffsigt ihopsvarvat men Max tar hem segern.
Snyggt collab.
h. johan
Gurano:
Visst känner man igen den (har dock personligen svårt för covers då jag hellre lyssnar på originalet liksom) - men det låter bra. Det är för mycket reverb på sången
/Gurano
MOMA:
Naturligtvis bra! Detaljerna sitter där de ska - men med en egen touch som jag personligen tycker är skitviktiga när man gör ett cover. Att hitta balansen i en mix av det här är inte lätt, men det här funkar ju galant. Pill, pill, pill kan jag föreställa mig :)
Om man skulle kunna fnula med något, så är det att "runda av" keyboarden i starten - det skulle kunna ge en aningen med utrymme för sången - men det är en kommentar i marginalen. Detta är kul att lyssna på!
Bribedant:
Tack för lyssning och kommentarer. Jag hör vad ni säger, reviderad mix enl. ovan finns. Jag ska bara ta mig i kragen och lägga en schysstare bas också. Max insats är egentlige till 95% på banan på den här. Får se om det blir någon revidering av den ioför sig rätt viktiga detaljen.
--- Citat från: MOMA skrivet 12.05.2015, 10:11:43 ---Naturligtvis bra! Detaljerna sitter där de ska - men med en egen touch som jag personligen tycker är skitviktiga när man gör ett cover. Att hitta balansen i en mix av det här är inte lätt, men det här funkar ju galant. Pill, pill, pill kan jag föreställa mig :)
Om man skulle kunna fnula med något, så är det att "runda av" keyboarden i starten - det skulle kunna ge en aningen med utrymme för sången - men det är en kommentar i marginalen. Detta är kul att lyssna på!
--- Slut citat ---
Appropå pillande i Cubase (eller Reaper i detta fall) så har jag tänk ut att du och jag, Mr MOMA, ska göra en cover på I Know what I Like från Selling England plattan. Live dessutom, utan pixelpillande alltså B)
MaxB:
It's one a'clock and it's time for lunch...
Säg till om ni behöver kör på den! B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida