Forum > Färdiga produktioner

Asti - U & I (klar)

<< < (3/6) > >>

Burnin_Sven:
Först spontant så gillar jag låten men den är lite våt eller vad man ska säga, mycket klang och färg kanske är ett bättre sätt att säga vad jag menar. Men sånt är nog varken skoj eller lätt att mecka med när man är så här långt kommen.

Asti:

--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 05.05.2015, 21:23:23 ---Först spontant så gillar jag låten men den är lite våt eller vad man ska säga, mycket klang och färg kanske är ett bättre sätt att säga vad jag menar. Men sånt är nog varken skoj eller lätt att mecka med när man är så här långt kommen.

--- Slut citat ---
Jag har här strävat efter att få en ljudbild med "stort" ljud, rätt mycket reverb. Det går ju enkelt att dra ner på om man vill.
Att göra om arret är förstås lite mer jobb...är nog lite osäker på vad du menar. Tycker du ska gå på ditt första spontana intryck!  :)
Tack för din kommentar!
/Asti

spacetrucker:
Jaa... garanterad Asti-kvalitet ^_^ ...härlig låt
Vad använder du för pluggar på sången, gillar verkligen soundet.

Sologitarren.... men kanske du fixar det.

//Space

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.05.2015, 10:44:51 ---Jaa... garanterad Asti-kvalitet ^_^ ...härlig låt
Vad använder du för pluggar på sången, gillar verkligen soundet.

Sologitarren.... men kanske du fixar det.

//Space

--- Slut citat ---
Någon garanterad kvalitet på mina låtar kan jag tyvärr inte utlova!  :)
Men roligt att du gillar denna!
På sången i verserna använder jag ett Lexicon Hall reverb och ADT (plugg för simulering av dubbning),
samt de-esser. Har också minskat några db runt 125 Hz och ökat ett par db runt 2000 Hz och 8500 Hz för
att få lite bättre diskant. (Proximity-effekten ger ett lite för basigt ljud eftersom jag sjunger rätt nära micken.)
Refrängsången är dubblerad och utpanorerad ca 50% åt vardera hållet och på dom ligger också ett
Lexicon Hall reverb och de-esser, men inget ADT. Här har jag också minskat några db runt 125 Hz.
Tack för din kommentar!
/Asti alias PF´s Loan

bjurte:
Gurkorna känns bättre nu, men kanske att Tomaterna är lite såsiga.. :D

/Mr Green

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion