Forum > Färdiga produktioner
What Do You Know – ännu ett alster i kommande suite :)
bjurte:
Ja jävlarss, vilken skönt intro, som lovar mer, sedan följer en riktigt skön popdänga, denna gillar jag möcke..
Snyggt.. :)
Marsall:
Skön låt o finfint mix o ljud ..riktigt nice sång o fin hook på reffe som vers ..kören vid 100-120 kanske skulle breddas lite o nu är den liite stark i min lyss .... :o Skulle hellre ta fram basen jag hör där liite till istället ..kanske blir det mer o man breddar :) .. annars finfin ini kaklet låt
HasseFX:
Fin låt! Introt är riktigt läckert och resten snygg prog-pop får lite Camel-vibbar! :)
Jag tycker du fått till ett intressant sound med god separation mellan instrumenten och sången är varmt men ändå tydlig. Trots det låter det inte "isärplockat" utan väl samspelt. Backar inte förslagen att "värma" mer eftersom det riskerar att kleta ner den stora scen du spelar på.
Det enda som stör mig är det ganska framträdande stränggnisslet i refrängerna...
MOMA:
Tackar för engangemang! Stränggnisslet är på både gott och ont. De är ju där för att man är en sån som spelar gura på riktigt och inte duttar med samplade yxor:) Sökte febrilt efter frekvensen för att ta ner det en aning, men lyckades inte fullt ut enligt plan.
Någon som har ett rackarns tips på dylika operationer?
HasseFX:
Stränggnissel hör ju till förstås, men detta är väl mycket framträdande... FixInTheMix-lösningen är att "ducka" med regeln mellan ackorden i refrängen, eller helt enkelt spela om med "mjukare fingrar" (hålla fingertopparna mjuka t ex med ljummet vatten några minuter innan) eller strängolja.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida