Forum > Färdiga produktioner

What Do You Know – ännu ett alster i kommande suite :)

<< < (3/5) > >>

Dividend:
Blir glad av det här.

HAr inte så mycket konstruktivt att komma med dock. Introt, är som andra sagt, skitbra. Och det poppiga som följer lika bra det.

spacetrucker:
Lite för poppigt för mig... annars bra. Stränggnisslet störde mig också.
En petitess angående uttal.... ordet "Winning" i början. Borde det inte uttalas med ett "n"?

// Space

MOMA:
Kanhända att trummorna droppades lite på den här mixen, och en envelope på gitarren ska testas pronto – för att se om vi kan knäcka stränggnisslet.

Är det någon annan än undertecknad som får så självklara ändringar i huvudet – när det gått 4-5 dagar efter slutmix????

Och är det någon som har mental bot för detta tillstånd (för när ska man sluta mixa om???)

Bribedant:
Det där introt är så snyggt. 12an har du lyckat väldigt bra med också. Både liret och soundet är toppen.
Anings högre trummor möjligen. Och då lite lägre rumsambience annars tar de över ljudbilden. AD Drums har alltid så baskat mycket rum på sin patcher. Jag hör inget strängagnissel! Håller mina öronen på att stupa för ålderssträcket?

Ang. när är det dax att sluta mixa. Jag har samma problem. Eller har haft. Mitt trick är att låta ett "färdigmixar" projekt material vila i flera dagar, lyssnar eller jobbar på något helt annat. Om det sen håller vid en lyssning med nollställda öron är det inte så mycket mer att gör med projektet. Dessutom har jag upptäck att om jag kan höra nivå justeringar på runt 1db är det dags att avsluta projektet  :D

MaxB:

--- Citat från: MaxB skrivet 04.05.2015, 18:55:31 ---Åsså ändra i rubriken så man vet att det är din!

--- Slut citat ---

Asså!

MOMA - What Do You Know – ännu ett alster i kommande suite

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion