Forum > Demolåtar
Dividend - Solen skiner - vCf150504
1up:
Skogskänsla, får vibbar från Lands of Lore-spelet!
Lite längre gärna, Funderar på ett av träblåsen i bakgrunden, och kanske som utveckling på stycket, att spela lite svagare, lite mer piano? Sen dra igång igen. Ganska många toner. Inte alls barockt stycke. :)
Asti:
Gillar klangbilden av tillbakahållen, försiktig våryra! :)
Vad innebär basso continuo - att basen spelar kontinuerligt..?
Kanske är flöjten lite spretig ja... Utveckla!!
/Asti
Dividend:
--- Citat från: Asti skrivet 02.05.2015, 13:57:51 ---Gillar klangbilden av tillbakahållen, försiktig våryra! :)
Vad innebär basso continuo - att basen spelar kontinuerligt..?
Kanske är flöjten lite spretig ja... Utveckla!!
/Asti
--- Slut citat ---
Basso continuo (generalbas) är egentligen ett sätt att notera ackord utifrån basstämmans not, men också att den pågår kontinuerligt ja.
Utveckling kommer :) Funderar på att införa orgel eller piano, men har ingen orgel så får bli piano :)
Tack för comment!
--- Citat från: Eddi skrivet 30.04.2015, 20:35:36 ---Jo soligt är det men jag tycker piccolon eller vad det nu är glider lite väl lätt och digitaliskt typ.
--- Slut citat ---
Finns en flöjt och en oboe, kanske lite artificiellt på sina håll ja!
Tack!
--- Citat från: 1up skrivet 01.05.2015, 13:58:39 ---Skogskänsla, får vibbar från Lands of Lore-spelet!
Lite längre gärna, Funderar på ett av träblåsen i bakgrunden, och kanske som utveckling på stycket, att spela lite svagare, lite mer piano? Sen dra igång igen. Ganska många toner. Inte alls barockt stycke. :)
--- Slut citat ---
Ja, jag kommer införa ett pianissimo-parti härnäst :) Tack!
--- Citat från: MaxB skrivet 01.05.2015, 00:16:56 ---Stycket är för kort!
--- Slut citat ---
Jajemen!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 30.04.2015, 22:14:51 ---Mycket rumsvarmt och vackert, men den högre flöjten kunde göras lite mindre spretig, annars kanon :rolleyes:
/Marre
--- Slut citat ---
Ok, spretig ja, ska testa lite här. Tack!
--- Citat från: spacetrucker skrivet 30.04.2015, 12:43:45 ---Gillar detta, vackert, skört genomskinligt på nåt sätt... tittar ut genom fönstret och önskar att det det var lika soligt ute som i denna låt.
Jag inhandlade här i veckan Miroslav Philharmonics som säkert inte är närmelsevis lika bra som de program du använder men långt bättre än de gratispluggar jag haft tidigare... har "lekt" lite och testat men inget som jag lyckats göra låter varken skört eller genomskinligt... de låter mera gröt liksom :wacko:. Och det får mig att ytterligare uppskatta detta hantverk.
//Space
--- Slut citat ---
Miroslav börjar väl bli lite gammal, men är helt okej! Tack för dina tankar och kul att det gillas så långt! :)
pxm:
Kanske litet mer mellanrum för flöjt och de övriga instrumenten så att det inte kommer samtidigt.
Tycker inte den är spretig, litet mer mellanrum mellan de olika instrumentens, fläjt och oboe, fraser bara så.
Basen är helskön. Detta kan bli jättebra.
mvh
Dividend:
Tack pxm, tror du har rätt på alla punkter :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida