Tack för respons boys,jag sliter mitt hår i förtvivlan

Staffan,ja det har alltid varit lite latency även då jag körde keybordet via usb,men det var mindre då.Ledsnade på att manuellt dra alla inspelade midinoter rätt,så jag köpte en midikabel för anslutning till mitt ljudkort - då startade latencyn med stort L.Jag använder Ljudkortets drivisar,inte testat med asio directduplex etc. då jag har ett bra ljudkort.Novis här,men det är väl så det skall köras..?
Mein,jag har kollat alla mina pluggar(trummor/piano) via cubase,och det är HÖG latency på rubbet,även på Cubase egna synthar..Helt ospelbart.
Kan du utveckla midi-interface inställningarna,var gör jag det och hur..?
1:Ja jag tycker att det verkar som om det är en eftersläpning..stapelförst,sedan ljud.Men det är svårt att säga exakt
2:Ja det ser ut som om ton och Virtuellt keybord synkar,med i förhållande till mitt anslag så är det stor fördröjning på ljudet.
Om jag kör mina pluggar utanför Cubase,så funkar allt perfekt.Så problemet bör ligga i kommunikationen mellan ljudkort och Cubase..Måste vara nåt jag missat.
Minns att förr så var det nåt med "Emulerade portar" då midit strulade..Men det måste väl vara åtgärdat i Cubase7?
Hittat mappen med emulerade portar i Cubase,men inte tordas flytta på nåt..Förr flyttade man ut nåt ur mappen har jag för mig..Men minnet sviker lite.
Väldigt frustrerande det här.
Mycket tacksam om nån har lösningen på detta..
Micael