Forum > Färdiga produktioner
Bjurte & Asti - The Zombie Walk / MelancholiaToo
bjurte:
--- Citat från: Dividend skrivet 28.04.2015, 10:09:50 ---Jag älskar stämningen i den här låten, speciellt inledning.
Bra rockat sen. Påminns lite om refrängerna till Tom Petty and the Heartbreakers 80-90-tals hits, i sin trallvänlighet.
Jag hade nog minskat effekterna på Asti på andra versen (eller åtm effektuerat annorlunda), det hade gett en bra variation i soundet. Synthköret från 200- kunde gott kompletteras med lite stämsång :) Bara min 50 bhat.
--- Slut citat ---
Jepp!! Versen är jag synnerligen nöjd med, refrängen blev nog lite för glättig mot den vemodiga versen, men det funkar rätt ok ändå tycker jag, och jag kände att jag annars kunde stå och stampa i eevigheter om jag skulle hitta något ännu vemodigare och som sagt, min självkänsla behövde verkligen
få en låt klar någon gång... :wacko:
EDDI och Zorrow !
Ska försöka låna den 'utflugna sonens' Sansamp Bas DI i helgen och lägga om basen, är inte nöjd själv med soundet.. :angry:
Annars ligger det nu en rykande nymuppad verre itopp IGEN.. :D (Fick lite pisk av ASTI att jag huggit av några ord i min städ-iver. ;) )
Marruschkka:
Bjurto: städa långsamt och noga :D
Det här blir bara bättre och bättre, jag är smått lyrisk :wub:
Säkert inte klart ännu, men nog är jag nöjd alltid :rolleyes:
Skrivs igen!
/Marre
Eddi:
Återfallslyssnare, skitbra är den denna låt och jag tycker basen är bra trots surr så jag ser ingen anledning till omlägg men nog om det. Det som slår mig är att jag har hört otaliga Asti-sjungningar och de är alltid bra men ta mig tusan om det här inte är det bästa nånsin - passar perfekt till låten och texten (vilken borde läggas upp i första posten) är kanon. Fler har tjatat om att Asti ska in på slutet och jag har en idé om att bara frasen "Like a zoombie" kan läggas in vid 225, 245, 295 eller nåt samt innan slut solot. Det skulle var perfa :D
Att rösten är feleffektuerad som nån sa håller jag inte alls med om......
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 01.05.2015, 18:31:00 ---Återfallslyssnare, skitbra är den denna låt och jag tycker basen är bra trots surr så jag ser ingen anledning till omlägg men nog om det. Det som slår mig är att jag har hört otaliga Asti-sjungningar och de är alltid bra men ta mig tusan om det här inte är det bästa nånsin - passar perfekt till låten och texten (vilken borde läggas upp i första posten) är kanon. Fler har tjatat om att Asti ska in på slutet och jag har en idé om att bara frasen "Like a zoombie" kan läggas in vid 225, 245, 295 eller nåt samt innan slut solot. Det skulle var perfa :D
Att rösten är feleffektuerad som nån sa håller jag inte alls med om......
--- Slut citat ---
Tack för det Eddi! Jättekul att sången gillas!
Den här låten var en utmaning med ovanliga harmoniföljder i versen och jag fick lägga rätt mycket tid
på att hitta en fungerande melodi. Inte alls lika lätt som till Melancholia. Men till slut blev jag rätt nöjd i alla fall!
Hade också en fundering om att en del av refrängen skulle kunna återkomma i slutdelen, men är osäker på
om det går att få till.... men det är absolut inte nödvändigt. Låten funkar fint så här! Jättesnygg prod o mix av bjurte!
Naturligtvis ska jag lägga upp texten om du vill det! Ska skicka den till bjurte, så kan han lägga in den överst i tråden.
HasseFX:
Fantastisk låt och vad ni gör av den! :wub:
Älskar den här genren av "stor-rock" med relativt rättfram grund och harmonier, men med "extra allt" i ett arr man aldrig vill ska sluta - staplade goose-bump-moments :) i Cold Play/Radiohead-anda. Mycket bra sånginsats av Asti som gör låten än mer speciell!
Mixmässigt kan man göra/tycka mycket (v.1.2) men det kan man om <insert commercial production> också - känns bara småaktigt när ni levererat en så härlig musikupplevelse. ;)
Denna kommer att rulla många varv ^_^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida