Forum > Färdiga produktioner

Bjurte & Asti - The Zombie Walk / MelancholiaToo

<< < (4/9) > >>

bjurte:

--- Citat från: zorrow skrivet 27.04.2015, 20:30:22 ---Japp där satt den på andra! Grym låt, grymt sjunget och spelat och grym mix. Kanon! :D

--- Slut citat ---
Nähäedu Kompis !! Det gjorde den inte..   B)
Jag Sololyssnade på Bas-spåret och sångspåren ett i taget på för mig väldigt hög volym, och pang där var det 'Rumble:t' som EDDI yrade om.. :D
Jag hörde det HALLELUJA..
Så nu har jag klippt och klippt och klippt.. alla tomrum mellan varenda djä...a ord samt putsat start och slut på varje ord individuellt,
(Tack ASTI för att du inte sjöng 4-stämmigt  ;)) 
Basen kunde jag bara putsa början och slut då tonerna flyter in i varandra, men resultatet blev klart mycket bättre, tack till alla som hjälper mig att höra..

Ny verre 1.2 uppe nu..

bjurte:

--- Citat från: Asti skrivet 26.04.2015, 16:58:22 ---Tack bjurte för att du lät mig fixa sången på denna snygga produktion!
Och ett stort tack till alla som kommenterat!
Nu väntar jag bara på Melancholiest of them all!  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Tack själv, för inspirationen.
Bra ide' där.. Eller varför inte 'One Melancholia to rule them all' ??  :D

--- Citat från: Marsall skrivet 26.04.2015, 20:19:19 ---Härlig låt o mix o gung o... :). asti på sången e klockers o sköna bjurtesynthar o groove ...Skall jag komma med nåt så är det väl smaksaksprylar ..skulle vilja ha mer gura på reffen o ta tillbaka basen liite ..Och sen 182-192 känns det lite tomt ..synthen tidigare eller nåt mer av Asti eller pianoskruv eller varför inte nån liten trummhook? .. Men som sagt baggisar i en  B) låt..

--- Slut citat ---

Outrot som börjar där vid 182 någonting.. är en slinga på 4 ackord som går runt runt, min tanke var att för varje varv så ska något nytt hända/läggas på !
Och första varvet med enbart piano bas och trommor.. :)

--- Citat från: Roffe H skrivet 26.04.2015, 22:39:27 ---Härlig låt och skönt röj. Avstår från tekniska tips som jag är kass på, men sången och gitarrerna gillas särskilt.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tack Roffe, gura är gött.. :D

--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.04.2015, 12:18:51 ---Bjurte + Asti... kan det bli annat än kanon... hmmm... en melankolisk kanon i detta fall.

Gillar att du är "oblyg" med trummorna.... att de får utrymme alltså. Och Astis sång är som vanligt kanon den med.

Gillar mycket pianoslingan som kommer med vid 202. Och trumpeten låter bra. Jag har faktiskt funderat på att skaffa NI:s Session Horns.

// Space

--- Slut citat ---

Tack Rymdfararn.
Jag gillar trummor, dom ska HÖRAS..  :)
Session Horn är kul, dom fixar kanske inte allt, men till Poppiga/funkiga 'Stabbs' och melodislinger i Pop/Rock sammanhang är dom lysande. ^_^

zorrow:

--- Citat från: bjurte skrivet 27.04.2015, 20:58:56 ---
--- Citat från: zorrow skrivet 27.04.2015, 20:30:22 ---Japp där satt den på andra! Grym låt, grymt sjunget och spelat och grym mix. Kanon! :D

--- Slut citat ---
Jag Sololyssnade på Bas-spåret och sångspåren ett i taget på för mig väldigt hög volym, och pang där var det 'Rumble:t' som EDDI yrade om.. :D
Så nu har jag klippt och klippt och klippt.. alla tomrum mellan varenda djä...a ord samt putsat start och slut på varje ord individuellt,
Basen kunde jag bara putsa början och slut då tonerna flyter in i varandra, men resultatet blev klart mycket bättre, tack till alla som hjälper mig att höra..

Ny verre 1.2 uppe nu..

[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/MC23.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Nja, min kommentar var utifrån att du inte tänkte fixa surret... :D Virveln fick sig en bättre botten och gurorna på slutet låter finfint :D

Eddi:

--- Citat från: zorrow skrivet 27.04.2015, 21:55:56 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 27.04.2015, 20:58:56 ---

--- Slut citat ---

Ny verre 1.2 uppe nu..

[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/MC23.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Nja, min kommentar var utifrån att du inte tänkte fixa surret... :D Virveln fick sig en bättre botten och gurorna på slutet låter finfint :D

--- Slut citat ---
Det finns surr kvar vid 9 och 90 men det är under basgurans uttoning så det kan du nog inte få bort utan att det sabbar låten, alternativet är att lira om sista tonen och inte lyfta bort fingrarna helt från strängarna.

Dividend:
Jag älskar stämningen i den här låten, speciellt inledning.

Bra rockat sen. Påminns lite om refrängerna till Tom Petty and the Heartbreakers 80-90-tals hits, i sin trallvänlighet.

Jag hade nog minskat effekterna på Asti på andra versen (eller åtm effektuerat annorlunda), det hade gett en bra variation i soundet. Synthköret från 200- kunde gott kompletteras med lite stämsång :) Bara min 50 bhat.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion