Forum > Färdiga produktioner
Perrra - Marianne
Kenta K:
fan perrra.. Jag lyssnade på denna igår. Idag jobbade jag. Började nynna på en låt. Kom fan inte på vilken låt det var..
DET ÄR DITT FEL!!!!!! :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:
Låten funkade som den skulle :wub:
perrra:
--- Citat från: Kenta K skrivet 05.09.2007, 01:29:45 ---fan perrra.. Jag lyssnade på denna igår. Idag jobbade jag. Började nynna på en låt. Kom fan inte på vilken låt det var..
DET ÄR DITT FEL!!!!!! :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:
Låten funkade som den skulle :wub:
--- Slut citat ---
ahahahaha..
Me like me like
Dansband är ett faktum.
träffade Bert Karlsson på Blombacka (ett bageri i Skara) i morses.. och han fråga hur allt gick osv... och jag sa att jag fastnat i dansbandsträsket ... .. det tog 4 sekunder för honom innan han sa "kom upp till mig sen" .. så jag har vart o snackat med Bert om mina framtidsplaner inom dansbandsmusiken ett braaa tag idag ;)
Fantastiskt... han är så jävla skön Bertan.
Kenta K:
fan va grymt! ;) Vad använder du i dina dansband produktioner? Har lite "dansband" ideer ;)
perrra:
--- Citat från: Kenta K skrivet 06.09.2007, 20:29:48 ---fan va grymt! ;) Vad använder du i dina dansband produktioner? Har lite "dansband" ideer ;)
--- Slut citat ---
haha tjena o tack ! ;)
Det används rätt mkt olika i just denna låten.
Bla har jag lagt flera midiguror som kör den där C - E - G - A la la la lala la la la lala ja du vet :)
Sen körs 3st virtuella guror, en som kör det där rocknroll stuket och 2 som kör ackeguror. (bara akustiskt).
Pianot är Boesendorfer 290VSTi
Trummorna är egensamplade från vår studio (körs via battery) (Yamaha Studio trummor)
Alla småljud i guror kommer från Eastwest colossus..
Enkla strings från Vanliga Edirol Orchestra (channel 12 har jag för mig)
Bas är från Spectrasonics Trilogy.
Har jag missat nåt ?
Pianot, Bas, Strings och en del guror är spelade "live" på klaviaturet för att få lite mer känsla i det.. men ja. det va väl allt ..
Projektet blev rätt krävande dock.. ~2gb ram användes och 85% cpu. så hehe.. men roligt är det!
;)
Tack o självklart.. vi kan göra nåt ihop kanske? ;)
/Perrra
Tokai:
--- Citera ---Bla har jag lagt flera midiguror som kör den där C - E - G - A la la la lala la la la lala ja du vet :)
--- Slut citat ---
Midiguror? Vad är det? Kan det möjligtvis vara RealGuitar?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida