Forum > Demolåtar
Dividend - Arvo vCc
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 24.04.2015, 23:57:03 ---Tjou Per!
Mycket modigt att slänga in en helt MIDI bottnad låt. Fantastiska ljud och körer har du fått fram här. Tror att dom funkar bäst med en "riktig" lead som botten och då tänker jag ju på Marre! Då funkar dessa midi-körer säkert perfekt som stöd för solisten. Fortsätt att testa och släng upp mera... (btw, who is Arvo Pärt, nån musiker från Estland?)
h. johan
--- Slut citat ---
Arvo är estnisk kompositör. Tror inte att Maria kan sjunga som sopranen, även om hon kan sjunga det mesta :) Det är lite för mycket koloratur och dessutom högt röstläge.
Tack för feed!
--- Citat från: Roffe H skrivet 26.04.2015, 22:48:14 ---Fantastiskt vad man kan åstadkomma med "bara kör", galna tanten gillas mycket, låt henne stanna kvar (åtminstone lite) ...kommer att tänka på Elvis skrattversion av "Are you lonesome tonight" :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
För det här ändamålet så kör jag nog med galna tanten. Ja det klippet är roligt! (Elvis) :)
Tack för tid!
Dividend:
--- Citat från: 1up skrivet 24.04.2015, 21:30:35 ---Låter bra,kör är hett nu till valborg.
Fortsätt gärna. Den lite mer märkbara stämman kanske ned i nivå.
Blir inspirerad att själv skriva körstycken.
--- Slut citat ---
Ska fortsätta! Ner med tanten då ja. :)
Eddi:
Det lät ju spännande det där jag antar att jag bara har lyssnat på en nedbantad tant - tyckte det lät bra. :D
Burnin_Sven:
Jag tycker det låter kanonbra. Visst kan man man säkert mecka med det rent ljudmässigt så att det blir ett lite bättre sammanhållet "rumsljud" eller hur man ska uttrycka sig men det är riktigt bra som det är tycker jag i alla fall. Jag skulle nog hellre i det här läget lagt energin på att försöka locka riktig kör att göra ett test i en kyrka med bra akustik och göra en inspelning.
Jag gillar när det blir vilt så damen är på helt rätt spår enligt mig, det blir som ett slags improviserat solo på nåt sätt.
Dividend:
--- Citat från: Eddi skrivet 28.04.2015, 19:54:21 ---Det lät ju spännande det där jag antar att jag bara har lyssnat på en nedbantad tant - tyckte det lät bra. :D
--- Slut citat ---
Då är vi två :D
--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 29.04.2015, 16:25:24 ---Jag tycker det låter kanonbra. Visst kan man man säkert mecka med det rent ljudmässigt så att det blir ett lite bättre sammanhållet "rumsljud" eller hur man ska uttrycka sig men det är riktigt bra som det är tycker jag i alla fall. Jag skulle nog hellre i det här läget lagt energin på att försöka locka riktig kör att göra ett test i en kyrka med bra akustik och göra en inspelning.
Jag gillar när det blir vilt så damen är på helt rätt spår enligt mig, det blir som ett slags improviserat solo på nåt sätt.
--- Slut citat ---
Kul att du gillar! Håller på med körstycket i detta nu, och det blir bara bättre och bättre :D
Tack till er båda för kommentarer!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida